Honda Insight – Exterior şi Interior (1/2)
De asmenea, volanul pare importat de pe hatchbackul japonez, acest element încorporând inteligent principalele comenzi necesare şoferului, astfel încăt acesta nu este nevoit să îşi delzlipească mâinile. Tot pentru a nu distrage atenţia şoferului, comenzile climatizării sunt plasate în vecinătatea volanului, la doar câţiva centimetri. Pe partea opusă acestora se află butonul Econ (vom vedea mâine ce face) şi comutarul de reglare a oglinzilor.
Plasticele sunt plăcute ca aspect, dar destul de tari şi dacă ar fii să comparăm cu modelele cele mai populare din clasa compactă din Europa standardele calitative nu sunt la fel de ridicate. În schimb, Honda se revanşeză printr-o tapiţerie pluşată foarte plăcută la atingere, mai ales pe cotieră şi pe feţele de uşi, îmbiându-ţi parcă antebraţul să poposească acolo. Cotiera are şi rol funcţional, ascunzând un spaţiu de depozitare şi o intrare audio in.
Poziţia la volan este una bună, nu stai nici prea sus nici prea jos şi ai spaţiu arhisuficient. Problema va surveni la locurile din spate, dar nu la genunchi, ci la cap. Din cauza plonjonului accentuat al plafonului, cei mai înalţi vor resimţi un disconfort din cauza lipsa spaţiului pentru cap, chiar dacă îşi vor putea întinde membrele destul de mult. Acest aspect este un neajuns al "cozii Kamm", fiind mai puţin generos cu ocupanţii de pe locurile din spate. Spatele mai are încă un dezavantaj, şi anume, vizibilitatea. Luneta scindată în două îţi dă impresia că parcă ai privi din cutia poştală afară, bucata mediană obturând considerabil vederea.
Un aspect pozitiv al acestui model este portbagajul foarte mare. Acesta are o capacitate de 400 de litri şi o deschidere uriaşă, specifică mai degrabă unui break decât unui hatchback. Spaţiul mare de bagaje este obţinut chiar dacă în acea zonă se află unitatea electrică, ingeniozitate japoneză triumfând şi în aces aspect.
Rămâne de văzut cum ingeniozitatea niponă a făcut din Honda Insight o maşină plăcută la condus. Dar despre asta vom vorbi mâine.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE TESTULUI CU HONDA INSIGHT
Bineînţeles Honda Insight păstrează acea parte posterioară numită "coadă Kamm", nu pentru că ar fi o tentativă de plagiat la Toyota Prius, ci pentru că, aşa cum a demonstrat inventatorul acestui element Wunibald Kamm în anii ’30, facilitează mult aerodinamica şi implicit consumul de combustibil. Spatele este astfel destul de ciudat, cu acea lunetă în două zone, trademark Honda şi profilul alungit. În schimb lămpile posterioare, care la Honda Civic şi Hnda Accord păstrează o unitate cu cele frontale, la Insight sunt destul de banale, and o formă simplă de triunghi.
Ca şi dimensiuni Honda Insight poate fii comparată cu un Ford Focus, deşi profilul plonjat creează iniţial impresia că ar fi vorba de un model mai lung decât o compactă. În schimb este un model mai îngust şi mai scund, caracteristică dată de cerinţele aerodinamice, pentru a "înţepa" mai bine aerul. Succint măsurile lui Honda Insight sunt 4,395 m lungime, 1,695 m lăţime şi 1,425 m lăţime. Faţă de prima generaţie, în drumul spre normalitate, aşa cum spuneam, noul Insight a mai crescut o clasă, originalul Insight fiind o subcompactă cu două uşi şi doar două locuri, iar actualul o compactă conveţională cu 5 uşi.
Pentru că este o Honda, adică marca niponă care a plantat futurismul în clasa compactă prin Honda Civic, inevitabil, curioşii îşi vor infiltra privirea în interior şi nu vor fi dezamăgiţi. Vezi pe pagina 2.