Preţul pentru un CR-Z, versiunea de top (singura
comercializată la noi), este de 20.980 euro fără TVA sau 24.966
euro cu TVA inclus. Însă dotările prezente în cadrul acestui nivel
de echipare justifică efortul financiar necesar.
Şase airbag-uri (inclusiv cortină), VSA, ABS, EBD, tetiere active,
sistem avansat protecţie pietoni, servodirecţie asistată electric
şi progresivă, cruise control, climă automată, volan reglabil
înălţime-adâncime, oglinzi încălzite şi reglabile electric, senzori
lumină, senzori parcare, proiectoare ceaţă, iluminare afişaj
diferită în funcţie de emisiile CO2, SIL (shift indicator light),
spălător faruri, scaune încălzite, geamuri electrice, intrare USB,
faruri xenon, radio cd cu mp3, 6 boxe plus subwoofer, sistem
handsfree bluetooth, funcţie autostop, asistenţă la pornirea în
rampă şi multe altele.
Versiune: CR-Z Top
Motor: L4, 124 CP/6.100 rpm, 174Nm/1.000-1.500 rpm
Performanţe: 0-100km/h – 9.9 sec, viteză maximă 200km/h
Consum: mediu 5.0 litri / 100km
Preţ model testat: 24.966 euro cu TVA
Până
la urmă mi se pare corect. Japonezii au prioritate atunci când vine
vorba despre maşinile lor. Din cauza cererii ridicate de acolo,
doar 10 modele CR-Z au fost alocate României, ceea ce înseamnă că
un viitor posesor al acestui hibrid sportiv ar avea motive
întemeiate să se laude prietenilor.
Profitând de faptul că mi s-a pus la dispoziţie un CR-Z albastru
(fix culoarea din mapele de presă) timp de câteva zile, am decis să
nu mă grăbesc şi să studiez această maşină cât mai în detaliu
posibil.
N-am să exagerez, însă avem de-a face cu un vehicul care nu va fi
disponibil oricui. Din punct de vedere exclusivist, stă mai bine
decât alte modele oarecum asemănătoare precum VW Scirocco sau Volvo
C30 – doar că acestea două nu oferă opţiunea hibridă.
Să înceapă distracţia…