Odată aşezat pe unul din cele două scaune observi că podeaua capitonată cu piele arată senzaţional dar este extrem de nepractică. Picioarele îţi alunecă în voie în stânga şi în dreapta şi nu ai pic de aderenţă. NU prea ai de ce să te ţii în maşină, dacă sta în dreapta şi noroc cu scaunele foarte sport şi centurile de siguranţă cu prindere în patru puncte.
Volanul este destul de caraghios şi cred că puteau lucra ceva mai mult la detaliile acestuia. Informaţiile legate de motor sunt afişate pe un display din mijlocul acestuia iar vitezele sunt indicate de un display mic amplasat pe plafon. Viteza de rulare este afişată pe un mic indicator futurist care intră exact în raza vizuală a şoferului.
Surpriză. GTbyCitroen nu este propulsat de vreo soluţie la fel de futuristă precum felul în care arată. Francezii au ales pentru aceste teste să împrumute un propulsor V8 pe benzină, cu cilindreea de cinci litri şi supra-alimentat cu compresor mecanic care produce 550 CP. Cam acestea ar fi datele pe care Citroen le-a dat despre motor, refuzând categoric să ne dezvăluie sursa motorului.
Enervat şi frustrat, am incercat să-i conving să mă lase să arunc o privire sub capotă dar nu am avut sorţi de izbândă. Oricum, ceva date ne-au fost furnizate greşit, deoarece nu există un propulsor cu specificaţiile indicate de Citroen.
Oricum, motorul a fost cuplat unei transmisii secvenţiale cu şase rapoarte, cu comenzi pe volan. Transmisia funcţiona doar din când în când, pilotul de teste afişând un zâmbet franţuzesc fals, ori de câte ori, cutia refuza să urce sau să coboare treptele.
Fiind în mod clar o maşină care nu a fost concepută pentru acest propulsor toată căldura degajată de motor inundă habitaclul şi abia dacă mai ai aer să respiri. Zgomotul motorului este dominat însă de şuieratul unui compresor şi parcă aşa uiţi enervantele zgomote metalice ale cutiei de viteze care nu răspunde la comenzi.
Nu există ESP sau ABS, frânele păreau destul de eficiente iar ţinuta de drum este similară cu a unei maşini sport. Cred că m-am simţit foarte apropiat de felul în care am călătorit într-o Honda S2000. Suspensii foarte rigide, dar fără zgomote la amortizare sau senzaţii foarte neplăcute.
Dacă las la o parte toate sentimentele de „maşină incompletă cu detalii ce necesită mai multă atenţie”, specifice oricărui concept, pot spune că eu cred că au ştiut de la început că vor scoate pe şosea maşina. Este perfect funcţională şi poate fi condusă chiar dacă, iată, doar de persoane alese cu grijă de Citroen…