Ford Focus RS – Exterior şi interior
VEZI TOATE EPISOADELE TESTULUI ÎN PREMIERĂ CU FORD FOCUS RS
Şi… cam atât cu partea de individualizare serioasă a interiorului. Pentru că, în rest, cockpitul şi bordul sunt aceleaşi de la un Focus normal, într-o echipare de top. Este adevărat, nu lipsesc unele tuşe, precum pedalierul perforat din aluminiu sau inscipţia RS de pe volan sau praguri sau covoraşe. Dar, per total, atmosfera, la prima vedere, este cam departe de o maşină sport.
Orgoliul de pilot mai este puţin gâdilat de măciulia din aluminiu a schimbătorului sau maneta de frână de mână, din acelaşi metal. Totuşi, mi se pare de neconceput că volanul arată de serie, ca pe orice alt Focus.
Este adevărat, are o priză foarte bună şi un diametru perfect, dar o asemenea maşină ar fi meritat un volan cu design sportiv, diferenţiat.
Despre bagaje, numai de bine: au la dispoziţie un spaţiu de aproape 400 litri, în configuraţia standard, care poate ajunge până la 1.250 litri prin rabatarea banchetei.
Şi asta deoarece nerăbdarea de a apăsa butonul POWER, de lângă schimbător, este foarte mare! Dar de ce nu se întâmplă nimic? Pentru că, bineînţeles, trebuie apăsat ambreiajul.
După care… urmează să aflăm ce şi cum în al doilea episod.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE TESTULUI ÎN
PREMIERĂ CU FORD FOCUS RS
pe care am avut-o la test avea marele avantaj că era vopsită
într-un verde ţipător, ceea ce îi punea imediat în gardă pe toţi
privitorii că e „un utilaj” mai altfel. Numai că prea puţini şi-au
dat seama din prima că e vorba de
Ford Focus RS – cei mai mulţi au fost
de părere că e un Focus normal tunat cam prea
strident.
Well… asta nu a făcut decât să îmi întărească percepţia despre
maşină. Şi anume că Ford Focus RS este dedicat
cunoscătorilor, nu doar celor cu bani şi care vor să
epateze la liniuţele dintre semafoare. Nu, Focus RS este mult peste
acest nivel.
Faţă de un Focus normal, Focus RS vine cu jante de 19″,
cu un design simplu sportiv, dar bosajele generoase
evidenţiază faptul că ecartamentul este mai lat cu 51 mm în faţă,
respectiv 56 mm în spate, faţă de un Ford Focus de bază. Era normal
ca Focus RS să beneficieze şi de praguri suficient de proeminente,
precum şi de spoilere modificate.
frontal are rolul de a diferenţia cel mai mult acest vârf de gamă
faţă de un Focus normal. Iar imensul trapez negru, care conţine
nişte fante de aer serioase, reuşeşte să îi confere lui
Focus RS o identitate mult peste aproape banalul Focus
normal. Mai adăugăm micile fante de pe capotă, precum şi
cele care subliniază farurile cu Xenon.
Totuşi, comparând Focus RS cu alte maşini din clubul celor 300
CP, rămânem relativ departe de look-ul agresiv al unei
sportive veritabile. După cum spuneam, culoarea verde
ţipător are principalul rol de a te pune în gardă referitor la
maşină, însă, în rest, Focus RS rămâne o sportivă relativ discretă
(„relativ” ţine de culoarea caroseriei).
partea din spate, lucrurile sunt ceva mai clare: un mare eleron în
partea superioară a hayonului, care, în sfârşit, face ca stopurile
verticale şi subţiri să arate bine. Spoilerul este, şi aici,
sculptat serios, beneficiind de un difuzor mare, dar şi de două
ieşiri de evacuare cu un diametru respectabil.
Aş putea spune că spatele este clar sportiv faţă de
partea frontală, în timp ce lateralul maşinii degajă
sportivitate nu prin forma de hatch cu două uşi, ci datorită
jantelor.
Per total, noul Ford Focus RS nu pot spune că se
evidenţiază imediat vizual (bine, asta făcând abstracţie
de culoarea specială, care ar evidenţia şi un Logan…), fiind
destul de apropiat de sintagma „lup în blană de oaie” – chiar dacă
vorbim de oaia verde din turmă. Cu alte cuvinte, nu urlă din orice
unghi că e o bestie de 300 CP, ci le lasă privilegiul doar
cunoscătorilor să exclame „Uite! E un Focus RS!”.
Aş fi spus
că, în ce priveşte
individualizarea,
interiorul trebuie să fie cel puţin la aceleaşi cote,
Dar…