Ford Focus RS – Dinamică şi Buget

Autor: Andrei Nan 28 aug. 2009 Test in premiera

VEZI AICI TOATE EPISOADELE TESTULUI ÎN PREMIERĂ CU FORD FOCUS RS

3 masini in unaBun, este cazul să oprim maşina şi să lăsăm motorul să mai toarcă vreo câteva minute, acompaniat de pocniturile venite de sub maşină, de la evacuarea care se răceşte încet şi ea. Prilej de a medita la ce înseamnă Focus RS, din punctul de vedere al celui de la volan.

Ei bine, Ford Focus RS este "3 maşini în una".

Mai întâi, poate fi utilizat şi în regim cotidian, nefiind obositor de condus prin oraş sau în stil calm pe şosele normale. Este adevărat, trebuie atenţie când te aşezi în scaunele Recaro, iar consumul urban este măricel, deşi mi se pare destul de decent ca o maşină de 300 CP să pape în jur de 15-17 litri/100 km prin oraş. De remarcat suspensia, care nu-ţi face harcea parcea rinichii, precum şi caracterul practic, portbagajul fiind mai mult decât suficient pentru nevoile curente.

Apoi vine personalitatea cea mai evidentă a maşinii: sportivă de primă mână. Agilitatea pe viraje şi precizia chirurgicală (mi se pare cel mai potrivit termen) a direcţiei şi trenului de rulare sunt pur şi simplu inegalabile. Câtă vreme îţi ştii limitele şi nu te supraapreciezi ca pilot, Focus RS se dovedeşte un partener de încredere şi afişează o eficacitate dezarmantă, indiferent că vorbim de viraje sau drumuri drepte, de viteză.

Consum real de circa 13 litri/100 kmPoate că ambianţa interioară nu îţi satisface simţurile sportive, dar recuperezi din plin la capitolul senzaţii la volan, mai ales pe drumuri montane, de preferat nu prea circulate. Adrenalina creşte la cote suficient de mari pentru ca proprietarul maşinii să nu regrete alegerea făcută. Încerc să îmi dau seama cam care ar fi atuurile unui Subaru Impreza STI sau Mitsubishi Lancer EVO X în faţa lui Focus RS, în acest stil de conducere… dar nu prea le găsesc.

Faţa "întunecată" a lui Focus RS apare atunci când se depăşesc limitele unui condus sportiv. În acest caz, este necesar ca în spatele volanului să se regăsească un adevărat cunoscător într-ale pilotajului. Şi în acest caz, Focus RS dovedeşte o eficienţă la cote înalte, însă factorul fun îl vor simţi doar virtuozii derapajelor controlate. Cei care exagerează fără simţ de răspundere au mari şanse să nu facă faţă situaţiei, reacţiile la limită ale maşinii necesitând sânge rece şi un feedback foarte rapid al celui de la volan.

Din acest punct de vedere, tracţiunea integrală ar fi adăugat, probabil, un plus sentimentului de siguranţă. Însă, pe de altă parte, caracterul ludic al maşinii ar fi fost, probabil, mai diminuat. Iar, în acest moment, cel puţin pentru profesionişti, această a treia personalitate feroce a lui Focus RS reprezintă cireaşa de pe tort.

Focus RS porneste de la 32.000 euroUn tort relativ piperat, la prima vedere: Ford Focus RS are un preţ de pornire de 32.000 euro, cu TVA inclus. Modelul de test mai beneficia de dotări precum vopseaua metalizată specială "Ultimate Green" (opţiune cotată la 1.800 euro!), pachet multimedia "Ice Pack 7" (radio-CD cu magazie de 6 CD-uri şi cititor MP3) şi Bluetooth/Voice Control, preţul final ajungând la aproape 35.000 euro.

Adică 35.000 euro pentru trei personalităţi distincte ale maşinii, pentru un look agresiv şi pentru o îmbinare foarte reuşită a caracterului practic şi a celui sportiv plus supersportiv. Având în vedere că, oricum, maşina nu mizează pe caracterul pragmatic, suma este mai mult decât ok pentru cineva care îşi permite în garaj şi o bestie care, la prima vedere, pare mai mult o maşină pentru fanii NFS.

Mai ales că nu vor fi mulţi cei care se vor afişa la volanul noului Ford Focus RS. Pentru că, nu-i aşa, cunoscători adevăraţi sunt destul de puţini.

Nu rata numărul din septembrie al revistei ProMotor, pentru un material inedit cu Ford Focus RS!


VEZI AICI TOATE EPISOADELE
TESTULUI ÎN PREMIERĂ CU FORD FOCUS
RS

Ce astepti de la acest buton?Am rămas la apăsarea

butonului „POWER”
de lângă schimbător. Operaţie pe care am
făcut-o cu emoţie, din scaunul Recaro aşteptându-mă să fiu
învăluit de un zgomot racing
, iar maşina să se zguduie, ca
un adevărat utilaj de curse.

Aşadar „push the button”. Rezultatul? Complet normal.
Motorul turbo cu cinci cilindri se pune în mişcare
discret
, iar ţevile de eşapament nu explodează într-un
concert asurzitor. Se aude un foarte mic duduit din spate, care,
într-un fel, te pregăteşte pentru ceva.

Însă încordarea de la început nu îşi are sensul –
Ford Focus RS
porneşte, pur şi simplu,
ca o maşină cuminte
. Asta înseamnă că la fel se şi
comportă? Nicidecum.

La inceput, docilÎntr-o primă fază, cea a acomodării cu
maşina, se remarcă uşurinţa cu care se poate conduce Focus
RS
, la regimurile mici şi medii de turaţie. Ambreiajul
este aproape delicat (deşi nu m-ar fi deranjat să necesite o
apăsare hotărâtă), timoneria cutiei perfectă. Doar direcţia este
puţin mai grea, aşa cum îi şade bine unei maşini sportive.

Fiind un turbo, este normal ca primii kilometri să o iau uşurel,
până când uleiul şi apa ajung la temperatura optimă. Iar, în aceşti
primi kilometri, Focus RS se comportă aproape ca un Focus normal –
uşor de condus, manevrabil, dar, foarte interesant, destul de
confortabil. Jantele de 19″ şi suspensia mai tare mă aşteptam să
îmi dea şuturi în ficat de la primii metri. Însă nivelul de
confort, pe drum nu tocmai plan, este incredibil de
bun.

Nu mă înţelegeţi greşit: suspensia este rigidă, iar amortizarea
seacă, însă, faţă de ce te aştepţi de la o maşină de asemenea
calibru, amortizarea denivelărilor este excelentă. Dacă mai punem
caracterul foarte civilizat la turaţiile mici şi medii,
Focus RS este, pur şi simplu, un hot hatch care se pretează
de minune la rularea prin oraş, de exemplu
. Pentru o
maşină care se doreşte polivalentă, cred că acest lucru este un atu
de foarte mare preţ.

Dar uite că indicatoarele din partea superioară a consolei
centrale îmi arată că temperatura a ajuns la valoarea optimă.

E cazul
să punem în mişcare acul pentru presiunea
turbo
.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide