ACUM POŢI VEDEA MAŞINILE PE VIU, CU OCAZIA "PORŢI DESCHISE" ÎN MARTIE
Despre Ford Ka aş putea spune că este foarte similară cu Ford Fiesta ca aspect, dar foarte diferită ca şi tehnică. De ce? Pentru că împarte acelaşi ADN cu Fiat 500. Dar este tot un lucru bun pentru că, după cum ştim, Fiat 500 este o maşinuţă adorabilă şi nu degeaba a fost desemnată Maşina Anului în 2008.
La exterior se poate vedea cu ochiul liber că spiritul retro al italienei este înlocuit cu modernismul kinetic marca Ford. Totuşi, acest model nu se rupe prea mult de trecut, având aceeaşi formă ţuguiată ca la vechiul Ka, dar maşina este mult mai simpatică şi mai echilibrată acum.
Interiorul este interesant lucrat, cu o consolă pe care tronează schimbătorul de viteze în stilul Cinquecento, dar ceasurile sunt originale, fiind inspirate puţin de cele de la Ford Fiesta. Lipseşte, însă, maniera futuristă a fratelui mai mare, Ka mizând mai degrabă pe un spirit chic mai simplu.
Acest model este o maşină de oraş declarată, spaţiul fiind îndeajuns pentru două persoane, dar şi la drum lung se declară satisfăcătoare. Direcţia este moale, configurată pentru spaţiul urban. Stabilitatea este, însă, surprinzătoare pentru un model atât de mic şi chiar pe serpentine nu ai parte de emoţii.
Modelul prezintă două versiuni de motorizare economice, ce se laudă cu emisii reduse de noxe şi consum minuscul: motorul Duratec 1,2 litri benzină de 69 CP şi, pentru prima dată pe un Ka, motorul Duratorq 1,3 litri turbodiesel de 75 CP. Cele două nu se dau înapoi de la drumuri în afară, dar parcă tot în oraş le este locul.
Preţurile de vânzare, fără TVA, pentru noul Ka încep de la 8.700 euro, fiind o idee mai ieftin decât Fiat 500.
Deci, care este concluzia despre cele două noi modele Ford?