ACUM POŢI VEDEA MAŞINILE PE VIU, CU OCAZIA "PORŢI DESCHISE" ÎN MARTIE
La o primă vedere, tot ce nu a fost Ford Fiesta până acum este de acum încolo noua Fiesta. Ştiam că este o maşină de încredere, cuminţică şi, în felul ei, corectă, dar îi lipsea acel vino-ncoa pentru a-i atrage pe tineri.
În realitate, noul Ford Fiesta arată mult mai bine decât în pozele de presă şi abordarea adolescentină se vede de la o poştă. Designul kinetic al modelelor recente Ford este îmbogăţit acum cu şi mai mult appeal prin linii îndrăzneţe.
Partea frontală păstrează grila trapez, dar blocurile optice sunt mult mai ascuţite şi linia capotei mai scurtă. Din lateral se observă o linie ascendentă grefată fidel de pe conceptul iniţial, Ford Verve. Spatele este foarte îndrăzneţ şi lămpile spate nu mai sunt alungite, ci preiau o formă de triunghi isoscel răsturnat, dar sunt la fel de sus plasate, hayonul având o linie plonjată.
Caracteristica generală a acestui model este reprezentată de multitudinea de linii şi muchii care atrag atenţia şi contrastează destul de mult cu trecutul definit prin forme regulate.
În interior fantezia este ridicată la grad de artă, consola de bord aduce clar a "transformer", cu două nivele care împart comenzile pe două "etaje". Ceasurile au un design futurist şi sunt încastrate în cilindrii ce se întind puţin spre exterior.
Materialele sunt corecte, fiind un salt evident de la vechea generaţie, iar spaţiul este satisfăcător chiar şi pentru mai multe persoane, cu condiţia să nu se exagereze cu bagajele. Dar, în fond, vorbim de un model de oraş şi nu de unul pentru excursii la drum lung cu toata familia.
Aspectul cel mai plăcut este, însă, ţinuta de drum: direcţia este foarte moale la viteze mici, dar se întăreşte exact cât trebuie la drum lung. Stabilitatea este un punct forte al maşinii, pe serpentine aşezându-se impecabil în curbe şi este clar că avem deja un "driver’s car", un corespondent al lui Ford Focus în clasa mică.
Modelul pe care l-am condus a fost dotat cu un propulsor 1.6 TDCi de 90 CP. Acesta este cel mai puternic diesel pe Fiesta, dar nu vă aşteptaţi la sportivitate pură, ci mai degrabă la economie de combustibil şi un comportament mulţumitor în orice situaţie de trafic, chiar şi în extraurban.
Suspensia este foarte rafinată, încasând fără prea multe "gemete" denivelările asfaltului şi, aşa cum spuneam anterior şi o subliniez, ţine maşina pe şosea magistral.
Preţul de pornire va fi pentru Ford Fiesta de 9.190 euro fără TVA.
Dar să vedem şi primele impresii cu Ford Ka.