Primul contact cu noul Ford B-Max are loc la nivel vizual: maşina arată mai bine decât în poze, cu un botic ascuţit şi simpatic, un spate interesant, dar şi o siluetă laterală care trădează scopul acestei maşini: minivan pentru familiile tinere cu un copil, sau pentru cei trecuţi de vârsta a doua, care vor să se deplaseze uşor de la A la B în deplină siguranţă şi cu ceva prieteni şi bagaje.
B-Max are doar 4060 mm lungime, aşadar ţine de clasa mică. Trebuie ţinut minte acest lucru ori de câte ori vorbim de spaţiul interior, de performanţele dinamice sau confortul la bord. Iar în clasa mică, B-Max vine cu nişte avantaje proprii.
Am apreciat calitatea interiorului, care este la nivelul Fiestei – plasticul de pe bord este moale, ai elemente cromate, scaunele sunt confortabile iar calitatea generală a asamblării este bună. Şi designul este plăcut, tineresc. Nu am apreciat la fel de mult lufturile dintre plasticul mai tare de deasupra sistemului audio şi plasticul moale de pe bord, şi nici duritatea materialelor textile.
În oraş, Ecoboost-ul de 1 litru şi 120 CP se comportă vioi şi reuşeşte să îţi dea senzaţia de agilitate – lucru care se întâmplă de altfel şi în versiunea de 100 CP. Turbodieselul de 1.6 litri şi 95 CP este, în schimb, mai domol la pornire, de unde şi un stil de condus complet diferit.
În afara oraşului, ambele motorizări sunt rezervate celor mai liniştiţi din fire (în fond, e publicul ţintă). Cu doar 2 adulţi, maşina are o dinamică plăcută şi se simte mai bine pe şosea decât principalii concurenţi. Nu ştiu însă câte rezerve de putere vei avea cu maşina plină cu o familie întreagă şi bagaje, cert e că EcoBoost-ul pare cea mai bună alegere atât din punct de vedere dinamic, cât şi al raportului performanţe/preţ. Nu vă uitaţi că are doar 1 litru, este unul dintre cele mai avansate motoare din lume!
Vorbim de un monovolum dedicat familiilor, aşadar nu vă aşteptaţi ca maşina să aibă vreun gram de comportament sportiv. În viraje ruliul este simţitor, deşi nu ai jocuri neplăcute în puntea spate. Reprizele de accelerare se fac cu grijă, cele 13.9 secunde necesare unui sprint 0-100km/h (1.6 turbodiesel), respectiv cele 13.2/11.2 secunde reuşite de EcoBoost-ul de 100/120 CP spun deja toată povestea. Consumul este mic la toate motorizările, dar trebuie mereu raportat nu la cilindree, ci la caii-putere dezvoltaţi.
Dar dinamica şi calitatea asamblării sunt doar o parte a poveştii. Căci ceea ce contează cel mai mult la B-Max este utilitatea, altfel v-aţi lua o Fiesta. Despre asta, în pagina următoare…