Preţurile unui B-Max încep de la 13.400 de euro cu TVA inclus şi urcă până la 17.650 de euro. Normal, fiind vorba de o maşină de clasă mică, nu vă pot recomanda să depăşiţi pragul de 15.500 de euro pentru ea! Aşadar, cea mai bună versiune în opinia mea este Ford EcoBoost 100 CP Trend, care costă 14.650 de euro cu TVA inclus şi oferă un complex de dotări pe măsura publicului ţintă. Atenţie însă că un B-Max bine dotat sare uşor de 16.000 de euro!
Întrebarea de bază rămâne: merită noul B-Max? Răspunsul este: depinde.
Dacă mă uit acum pe oferta Ford, văd un C-Max la 13.100 de euro în programul REMAT, foarte bine dotat şi cu alte avantaje care ţin de clasa superioară. Dacă nu prindeţi oferta însă, atunci B-Max este cu siguranţă o soluţie pentru o familie tânără cu un copil sau pentru un cuplu mai în vârstă care caută o maşină sigură şi utilă. Principalele sale avantaje sunt legate de accesul uşor în maşină, de consumul mic al motoarelor sale evoluate, precum şi de confortul interior şi siguranţă. Principalele dezavantaje sunt legate de stilul românului de a-şi căra toată casa cu el în vacanţă (nu degeaba astfel de maşini prind foarte bine în Vest, dar la noi nu) – portbagajul de 318 litri nu îi va mulţumi pe mulţi, în ciuda soluţiilor de extindere a acestuia. Faţă de Fiesta, ai avantajul unui spaţiu interior mai mare şi al unor soluţii de stocare excepţionale. Preţul rămâne totuşi unul ridicat – toate minivanurile din această clasă au preţuri ridicate, de altfel, pentru că se adresează unui public sofisticat.
În fine, în segmentul său, B-Max este o ofertă imposibil de trecut cu vederea şi tare mi-e că într-o competiţie directă va câştiga la scor. Dar asta rămâne de văzut – în curând, într-un test marca ProMotor!
Concluzia este că Ford are cu ce să lupte de la egal la egal cu liderii segmentului. Chiar dacă poate românii vor prefera în continuare sedanuri cu portbagaj mare, în Occident în mod sigur noul B-Max va face valuri. Testaţi-l singuri şi vă veţi convinge.
Pagini: 1 2 3