Dualitate: noua Honda Civic 1.8 Executive Navi
Credeam că precedenta generaţie Honda Civic nu poate fi depăşită, la capitolul aspect, de urmaş. Cum să faci şi mai atractiv un adevărat OZN, care iese în evidenţă fără probleme, chiar şi la 6 ani de la lansare – iată o dilemă serioasă pentru designerii japonezi.
Primele fotografii pe care le-am văzut cu noua Honda Civic nu m-au făcut să renunţ la aprecierea pentru generaţia anterioară. Impresie care s-a păstrat şi în realitate, chiar dacă mă veţi acuza de subiectivism. Pe de altă parte, noua generaţie păstrează o caracteristică importantă: se diferenţiază total de celelalte compacte de pe piaţă.
Eventual Alfa Romeo Giulietta ar putea fi un rival mai serios, din punct de vedere al aspectului, pentru că, în rest, să fim serioşi – ce altă compactă cu 5 uşi mai are un design atât de nonconformist ca acest Civic? Practic, rivalul de temut al noului Civic, din punct de vedere al designului exterior, este doar… precedentul Civic!
Este ca şi cum muchiile ferme ale vechiului Civic s-ar fi „topit” şi astfel a rezultat noul Civic, o maşină cu un design care, în teorie, ar trebui să amintească de aerodinamica unui avion. Tot ce pot spune este că designerii au maturizat Civic-ul preferat al multora, fiind constrânşi, probabil, şi de cerinţele inginerilor în materie de aerodinamică şi spirit practic (de exemplu, stopurile preiau şi rolul unei mici aripi deportante).
Un lucru rămâne cert: noua Honda Civic arată bine şi reuşeşte să aibă o puternică personalitate în peisajul actual. Îi va atrage mai mult pe cei nonconformişti, care nu sunt superficiali şi care analizează mai profund ceea ce are de oferit o maşină. Vă sugerez doar să alegeţi o altă culoare – eu aş miza pe albastru.
Dualitatea exteriorului? Deşi mai puţin extravagantă decât precedenta generaţie, Honda Civic este total diferită de restul compactelor.
Să vedem ce evoluţii aduce noul Civic la interior – pe următoarea pagină