Noua Honda Civic, motorizată de acest propulsor de top (deocamdată) de 1,8 litri are un preţ de pornire de 19.828 euro, în echiparea de bază Sport. Un preţ care poate părea măricel la prima vedere, dar trebuie luat în considerare faptul că maşina se situează în zona celor 150 CP, iar echiparea e chiar ok pentru nivelul de circa 20.000 euro.
După care o analiză mai atentă va evidenţia faptul că Honda Civic arată cel mai bine din clasă (sau, mă rog, cel mai nonconformist), iar spaţiul interior este un adevărat etalon. La care se mai adaugă confortul foarte bun al maşinii, uşurinţa de utilizare cotidiană, performanţele lăudabile, dar şi consumul foarte bun.
Cine e mai pretenţios, poate alege nivelul de top Executive Navi, care plusează cu faruri cu reglarea automată a fasciculului (HSS), senzorii de parcare faţă şi spate, sistem smart keyless, plafon panoramic, scaune încălzite, tapiţerie din piele, subwoofer, bluetooth, navigaţie şi cameră pentru mersul înapoi… am uitat ceva? Dacă da, vedeţi toate dotările AICI.
Modelul din test, în echipare Executive Navi, ajunge la 26.028 euro, o sumă care consider că e justificată nu doar de echiparea foarte bogată, dar şi de celelalte calităţi pe care le-am remarcat pe paginile anterioare. Şi, chiar dacă unii se vor grăbi să spună că „e cam scump halatul”, îi invit să facă o comparaţie amănunţită cu alte compacte cu nivel de dotări similar şi performanţe asemănătoare. Vă garantez că veţi ajunge la aceeaşi concluzie: Civicul are un preţ foarte competitiv.
În concluzie, primul test-drive cu noua Honda Civic pot spune că mi-a depăşit puţin aşteptările: eram sigur că inginerii japonezi au realizat o compactă competentă, dar nu mă aşteptam ca evoluţiile anunţate să aibă efecte aşa de mari în practică. Civicul arată foarte bine (chit că încă rămân un fan al generaţiei precedente), are un interior extrem de spaţios şi bine gândit ca ergonomie, motorul de 1,8 litri te gratulează fie cu senzaţii suficient de tari, fie cu un consum foarte redus, iar preţul e argumentat de atuurile maşinii.
Aşadar, un nou succes Honda? La nivel apreciativ, da, cu siguranţă această a 9-a generaţie Honda Civic e o maşină foarte reuşită pentru peisajul actual al clasei compacte. Dar tare mi-e că îi va convinge mai mult pe clienţii care nu sunt superficiali şi care au un nivel intelectual mai evoluat. Iar acest public, din păcate, nu e majoritar în România. Pe de altă parte, ar putea fi suficient pentru a asigura obiectivele de vânzări ale Honda la noi.
Rezumând, dacă vrei o compactă provocatoare şi cu o atitudine duală în multe privinţe, am un singur răspuns: noua Honda Civic. A 9-a.