Dacia Sandero 1.6 MPI – primul test
În ce privește zgomotele aerodinamice sau cele ale suspensiei, prima impresie este că Sandero rămâne un Logan. Cum drumurile croate pe care am circulat erau bine asfaltate, nu prea am avut ocazia să auzim suspensia la lucru, însă aerodinamica este un sector neprioritar. Oglinzile laterale mari și gabaritul generos al mașinii induc un vâjâit mai mult decât sesizabil peste 80-100 km/h, atmosfera interioară rămânând mai acceptabilă decât în cazul lui Logan. Oricum, nici un automobil actual din categoria lui Sandero nu stă mai bine în domeniul zgomotului la viteze mari, deci Sandero poate fi plasat cu ușurință în media clasei mici din acest punct de vedere.
Însă nu suficientă pentru depășirile în forță sau urcările susținute ale rampelor mai mari, caz în care trebuie retrogradat chiar până în treapta a doua pentru a stoarce din motor cât mai mult, Acest lucru nu mai rămâne valabil în cazul celor care agreează un stil de conducere relaxat și atent, caz în care Sandero 1,6 este chiar o mașină rapidă. De fapt, Dacia Sandero cu motorul de 1,6 litri și 90 CP este aproape la același nivel al performanțelor pe șosea ca o compactă de genul lui VW Golf, cu motor de 1,6 litri și 100 CP – avantajul lui Sandero rezidă din masa mai mică.
Legat de transmisie, timoneria suferă de o ușoară inexactitate, care nu este foarte deranjantă, iar cele cinci trepte de viteză au o etajare destul de lungă. Aspecte care au darul de a castra dorința de a schimba rapid treptele, maniera sportivă ieșind din discuție. Pedala de ambreiaj mi s-a părut cam moale, fiind necesară o minimă acomodare cu punctul unde cuplează ambreiajul, iar intrarea în marșarier este însoțită de un cloncănit. Din nou, mici neajunsuri puse în umbră de măria sa prețul…