Unul dintre punctele care denotă faptul că Dacia Sandero costă puțin este sistemul de frânare. Deși pedala de frână este dozată corespunzător, iar ABS-ul își face datoria foarte bine, fadingul intervine rapid într-un regim dinamic, mai ales în coborâre. Este de preferat păstrarea unui stil moderat de condus pe viraje, altfel distanțele de frânare cresc simțitor. În ce privește stabilitatea la frânare, doar decelerarea violentă de la peste 100 km/h induce o mică destabilizare a mașinii, necesitând corecții din volan. Lucru valabil pentru orice altă mașină de dimensiuni mici, ca Sandero.
Suspensia mașinii este una îndreptată spre confort, ceea ce înseamnă un ruliu evident în curbe, accentuat de dimensiunile caroseriei și de garda la sol. Însă stabilitatea este bună, caracterul subvirator fiind ușor controlabil prin dozarea accelerației. Dar nu trebuie uitat că mașina este destul de ușoară și dă impresia că se "aruncă" fără probleme în curbe – scârțâitul pneurilor, însă, survine destul de devreme la viteze mari, peste 80 km/h. Încercarea de destabilizare voluntară a mașinii, prin frânarea bruscă în curbă, nu a dat emoții, roțile urmând traiectoria impusă, iar spatele nu a dat semne că iese de sub control – totuși, la viteze mai mari, descărcarea punții spate va duce la supravirare.
Nu am încercat celebra manevră de evitare a elanului, căreia Logan i-a făcut față fără probleme după falsa demonstrație a celor de la ADAC, dar Sandero nu pare să fie diferit de fratele Logan la manevrele din scurt. Însă mașina are o rază de bracaj cam mare, fiind necesare destule manevre pentru o întoarcere în parcare, de exemplu. Acomodarea cu dimensiunile mașinii ia ceva timp, dar, per total, vizibilitatea nu suferă reproșuri, chiar dacă inițial credeam că montantul spate mai gros avea să fie o problemă.
Cât despre confortul suspensiilor, nu am avut ocazia să îl testăm în Croația – dar ne rezervăm acest privilegiu în România, unde eternul șantier București ne oferă un poligon excelent de încercare. Deocamdată, este clar că Dacia Sandero are o amortizare lină, nu seacă, ceea ce, împreună cu scaunele suficient de moi, o recomandă ca o mașină foarte potrivită pentru drumurile noastre.