DACIA SANDERO 1.5 dCi 85 – Ep. II
Vârful de gamă pe care îl vedeţi testat, are un preţ de catalog 11.500 de euro, oferind cam tot ce are Dacia mai bun în materie de dotări. Printre aceste enumerăm: jante de aluminiu 15 Alium, tapiţerie „Sable” şi planşă de bord neagră cu inserţie de culoare bej, computer de bord cu 6 funcţii, aer condiţionat, volan îmbrăcat în piele sau Radio CD MP3, 4×15 W cu panou detaşabil. Singurele opţionale care pot fi bifate pentru versiunea Prestige sunt airbagurile laterale ( 200 euro), vopseaua metalizată (255 euro) şi garanţia extinsă.
Dacă ar fi să aruncăm o privire în curtea concurenţilor, vom observa că modelele echipate cu propulsoare diesel de puteri similare, au preţuri mai mari cu 20% şi asta se întâmplă în versiunile entry-level. Este adevărat că vorbim de dotări mai bogate decât Sandero, dar oricum modelul românesc reprezintă o afacere excelent pentru cei care îşi doresc un automobil polivalent şi spaţios
Ca bile negre aş trece, lipsa de rafinament, dar până la urmă vorbim de un model low cost cu un propulsor mic, deci nu ar trebui să fim prea exigenţi cu acest aspect. De asemenea, dacă privim prin ochii celor care visează performanţă, propulsorul are un lag turbo pronunţat şi treptele sunt destul de lungi. Dar preţul ne aduce cu picioarele pe pământ, 11.500 de euro, cel maxim, fiind o valoare excelentă pentru un model full-option, care arată destul de tineresc şi este printre cele mai spaţioase din clasă.
Haideţi, aşadar, să vedem cum se comporta Sandero cu noua motorizare. Cuplul maxim de 200 Nm este atins destul de sus, la 1.900 rpm, şi sub această turaţie motorul pare lipsit de vlagă, dovedindu-şi lipsa de elasticitate. Depăşirea acestui prag se manifestă însă brutal, "punch-ul" specific motoarelor Diesel fiind mai mult decât evident. Dacă ai grijă însă să nu cobori sub 2.000 constaţi că Dacia Sandero 1.5 dCi se mişcă bine, accelerând destul de vioi şi chiar poţi să pleci în trombă de la semafor. La acest lucru "contribuie" şi ambreiajul care cuplează destul de sus şi, dacă nu eşti obişnuit cu modelele Dacia şi încerci să compensezi din acceleraţie, vei pleca de pe loc pe coloană sonoră de cauciucuri.
Utilizarea preponderent urbană mi-a evidenţiat un alt lucru: Sandero, deşi este cea mai mică Dacie, este un model bărbătesc datorită direcţiei ferme. Ai nevoie de ambele mâini şi de forţă pentru a executa manevrele din scurt sau cele de parcare. În schimb, la drum lung este îndeajuns de bine dozată pentru un control optim şi pentru a nu fi obositoare. În scurta incursiune extraurbană am observat că treptele sunt destul de lungi, profilate pe economie şi că timoneria cutiei nu este chirurgcială mai ales la trecerea din treapta 2 în treapta 3.