În lipsa unui model mai mic, Dacia Sandero ocupă rolul maşinii de oraş în gama constructorului argeşean. Dar, pentru a se putea numi citadină cu acte în regulă, lui Sandero îi lipsea ingredientul minune şi anume motorizările economice.
Benzinele propuse la lansare, deşi nu foarte gurmande, nu excelează la capitolul economie, fiind motoare de concepţie mai veche. Renault avea însă în cămară exact motoarele potrivite pentru acest model, 1.2 16V, 1.5 dCi 70 şi 1.5. dCi 85. Dar pentru a păstra un interes şi un ciclu de viaţă cât mai extins pentru un model, Dacia, exact ca în pilda biblică, a pus întâi la masă "vinul mai slab".
Iată că am ajuns să "degustăm" şi bucatele mai alese, respectiv cele două propulsoare diesel, servite până acum pe Logan. Propulsorul economic pe benzină va ajunge de abia din toamnă, conform celor de la Dacia.
Am primit la test vârful de gamă Sandero 1.5 dCi de 85 CP, unitate ce se anunţă cel mai viguros propulsor de pe hatchback-ul Dacia. Cei 85 CP ar trebui să fie mai mult decât suficienţi pentru un model fără valenţe sportive, plasat între clasa mică şi cea compactă.
Acest motor dCi de 1,5 litri a apărut pe un Renault prima dată în 2002, mai exact pe Renault Clio 2. Iniţial, puterea oferită a fost de 65 CP, dar, la scurt timp, a fost lansat şi în versiunea cu 80 CP. Începând cu 2003, economica unitate a trecut şi sub capota fraţilor mai mari Renault Megane, Laguna şi Scenic. Pentru berlina de clasă medie şi monovolum puterea a fost urcată la peste 100 CP, făcând astfel faţă unui gabarit mai mare.
În recuzita Dacia, acest propulsor a ajuns pe generaţia 2006 a lui Dacia Logan cu doar 70 CP. În schimb, mai potentul propulsor 1.5 dCi de 85 CP a debutat în septembrie 2007.
Dar să vedem cum se prezintă maşina de test, Dacia Sandero 1.5 dCi Prestige.