Vehicul robust si modern, Logan Pick-Up se remarca si prin latura sa practica, unul dintre atributele fundamentale ale familiei Logan. Astfel, Dacia Logan Pick-Up dispune de o bena a carei lungime de incarcare este de 1,80 m si a carei sarcina utila este de 800 kg. In plus, cabina dispune de un spatiu de depozitare cu volumul de 300 de litri, situat in spatele scaunelor.
Capacul de deschidere se manevrează cu uşurinţă, remarcându-se prin rigiditatea foarte bună, zgomotele ciudate în timpul mersului nefiind prezente. În ceea ce priveşte caracterul practic al benei, dimensiunile şi numeroasele puncte de ancorare sunt foarte folositoare în transportul oricărui tip de marfă, aşa cum se poate vedea şi în pozele alăturate.
Interiorul este cunoscut în totalitate, fiind împrumutat integral de la versiunile deja existente. Spaţiul de depozitare din partea din spate este declarat ca având 300 de litri, dar este calculat probabil cu scaunele rabatabile în poziţia cea mai avansată. Chiar şi aşa, spaţiile de depozitare din stâlpii centrali, plasele de prindere şi cuierele montate sunt dovezi clare ale abilităţii constructorului Renault în domeniul organizării spaţiului interior.Treptele patru şi cinci sunt dedicate rulării la viteze constante, motorul având, surprinzător, suficiente resurse şi pentru o acceleraţie de la doar 1.500 rpm. Folosit corect, motorul pe benzină, chiar dacă este cel mai ieftin din gamă, oferă cel mai bun comportament dinamic. Dar acest lucru vine cu un preţ, consumul fiind pe măsură. La acest capitol, se remarcă însă modelul dotat cu dieselul de 1,5 litri, pe care l-am condus la întoarcere.
Deşi computerul de bord nu este nici măcar opţional, am rămas impresionaţi de “zgârcenia” motorului, care s-a încăpăţanat să nu mănânce nici măcar o liniuţă din afişajul litrometrului pe parcusul celor 180 de kilometri de test. Graţie cuplului de 200 Nm, motorul este mai puţin sensibil la unghiul rampelor sau la greutatea pusă pe maşină, fiind din acest motiv mai potrivit pentru specificul unui model utilitar precum Pick Up. Dar tot din cauza acestui cuplu foarte mare şi în condiţiile unei sarcini mari puse în bena, roţile faţă au tendinţa de a rupe aderenţa la acceleraţii puternice, un sistem ASR fiind totuşi prea scump pentru o asemenea maşină.
La drum, principalele avantaje sunt confortul foarte bun şi rigiditatea caroseriei, rularea pe centura “bombardată” a Ploieştiului impresionând prin lipsa oricărui zgomot suspect, lucru care nu se poate spune despre maşini de familie mult mai scumpe. În ciuda unei amortizări foarte bune a denivelărilor, ţinuta de drum nu a fost afectată foarte mult, comportamentul modelului neavând cum să rezerve vreo surpriză unui şofer obişnuit de Pick Up.Ruliul redus tinde să-l încurajeze pe cel aflat în spatele volanului să atace curbele mai tare, însă direcţia uşor imprecisă şi pedala de frână, ce necesită un aport semnificativ din partea şoferului, tempereaza puţin aceste ieşiri. Oricum, distanţa de frânare este una foarte bună, cu un comportament bun în timpul acesteia.
La viteze mari, coeficientul aerodinamic, forma caroseriei şi lipsa unui material fonoabsorbant în partea din spate a cabinei se traduc printr-un zgomot destul de mare, resimţit în habitaclu, ce îl acoperă uşor pe cel produs de motor, de altfel destul de redus în mers.Opţiunea cea mai interesantă este suprastructura din fibră de sticlă, foarte populară la vechiul papuc. Acum costă 750 euro, putând fi comandată şi montată la orice dealer Dacia. De altfel producătorul argeşean a anunţat că se află în negocieri cu mai mulţi producători pentru realizarea unei game variate de suprastructuri, de la cele de tip frigorific sau atelier mobil până la ambulanţe complet echipate.
Un aspect interesant este poziţionarea ca preţ a noului model, astfel încât un Pick Up cu suprastructură opţională să fie suficient de scump pentru a nu periclita vânzarile modelului Van, oficialiiCu ocazia lansării noului model,
Potrivit oficialilor Dacia, această mişcare este una combinată, de marketing şi tehnică, inginerii argeşeni ajungând la concluzia că o astfel de operaţiune se poate realiza fără riscuri majore, neprecizând însă dacă aceasta a presupus şi modificări fizice la motoare, care să justifice creşterea intervalului de schimbare a distribuţiei la motoarele diesel de la 60.000 la 90.000 de km. În lipsa unor asemenea modificări, posesorii actuali de motoare diesel ar putea lua în considerare pe viitor, în eventualitatea lipsei obligaţiei garanţiei, rearanjarea programului de revizii conform noii versiuni.
Apariţia noului model Dacia Pick Up va face Dacia să recapete măcar o parte din piaţa pierdută de vechiul papuc, producătorul având încă doua atuuri în mânecă pentru creşterea vânzărilor Dacia de anul acesta: viitorul model hatchback, ce se va lansa în curând la Geneva şi nu va purta numele de Sandero, precum şi faceliftul modelului Logan, ce a fost lăsat să se înţeleaga de către oficialii Dacia că va apărea la finalul acestui an.