La drum, ţinuta lui Dacia Logan MCV rămâne neschimbată, corectă, dar fără a te stimula să devii un Ari Vatanen de weekend. Motorizările puse la dispoziţie de Dacia au fost 1.6 16V de 105 CP şi 1.5 dCi de 85 CP. Ambele sunt mai lente la sprintul până la 100 km/h cu 1,5 secunde pe MCV decât pe sedan.
Motorizarea mai sprintenă rămâne cea pe benzină, dar penru a-i scoate latura dinamică în evidenţă, acul turometrului trebuie urcat peste 4.000 rpm, în timp ce dieselul este mai agil în turaţiile joase, ceea ce înseamnă reprize mai bune în oraş. Aceste considerente nu sunt însă primordiale în alegerea unui Logan MCV, economia de combustibil fiind mai degrabă un factor raţional, caz în care dieselul este avantajat.
Este de apreciat la Dacia – şi implicit la Dacia Logan MCV – că nu a copiat fidel de la Renault anumite caracteristici. De exemplu, direcţia nu are moliciunea modelelor franţuzeşti, pedala da frână nu este la fel de sensibilă şi frânele intră în acţiune mai gradual. Apropo de frâne, ABS-ul vine, o dată cu faceliftul, în standard pentru toate versiunile, dar adaugă 200 de euro la preţul de catalog. Un preţ totuşi mic pentru siguranţă.
Suspensia este profilată pe confort şi absoarbe bine şocurile dar nu ne-ar fi displăcut dacă era o idee mai silenţioasă. Antifonarea este decentă, dar există premise pentru apariţia greieraşilor. De exemplu, uşile portbagajului vor fi foarte predispuse la a deveni surse de zgomote deranjante.
Părerile sunt împărţite, mulţi spun că Dacia Logan MCV este un produs urât, alţii din contră, susţin că MCV-ul este mai echilibrat stilistic decât sedanul. De asemenea există polemica faceliftului: arată modele Dacia mai bine după schimbarea la faţă? Deci subiectul Dacia Logan MCV facelift nu poate fi decât unul disputat şi de asta ne-am convins în test drive-ul realizat cu ocazia lansării oficiale în România
Cu puţină imaginaţie, având într-o mână poza unui Dacia Logan facelift şi în cealaltă o imagine a oricărui Logan MCV de pe stradă, va fi foarte uşor să vă formaţi pe retină portretul vehiculului recent reîmprospătat de la Dacia. Practic, Dacia Logan MCV facelift respectă îndeaproape reţeta renovării modelului Logan în trei volume. Dar, ca şi în cazul modelului sedan Dacia Logan, faceliftul este mai degrabă alinierea la noua imagine de marcă Dacia, acea imagine impusă de Sandero şi asociată frecvent de cârcotaşi cu băutorii de bere.
Totuşi, operaţia estetică este bine venită şi în cazul celui mai spaţios model de la Dacia. Schimbări de esenţă nu există, însă cele de suprafaţă fac diferenţa. Grila „zâmbitoare”, blocurile optice ce înglobează semnalizatoarele, noile spoilere şi pigmentarea suprafeţelor de plastic negru în culoarea caroseriei sunt principalele modificări stilistice. Dacia Logan MCV facelift se îndepărtează astfel de la imaginea conceptului Logan Steppe, adoptând o imagine mai metrosexuală.
În timp ce lucram la şedinţa foto şi video a acestui material, un recent posesor de Dacia Logan MCV a oprit lângă noi şi, cam dezamăgit, s-a confesat că regretă că nu a mai aşteptat puţin pentru a îşi lua “MCV-ul cel frumos”, după cum a numit curiosul modelul pe care noi tocmai îl imortalizam.
Dacia Logan MCV facelift este, însă, departe de a fi frumosâ rămâne la fel de masiv, spatele şi înălţarea plafonului te duc cu gîndul tot la un vehicul comercial. Însă este foarte practic şi impune în română termenul “convivial”, folosit de francezi pentru a descrie o atmosferă plăcută în compania celor dragi. Sau, mai pe româneşte, Dacia Logan MCV facelift este destul de mare şi agreabil pentru a îţi strânge amicii şi a merge la iarbă verde pentru un festin culinar cu iz de cărbuni.