Dacia Logan MCV 85 CP
De acum, romănul are “i”-ul său roşu, produs în Romănia, şi nu mai trebuie să privească salivînd prin showroom-uri sau să apeleze la versiunea second-hand pentru a fi cel mai tare din parcarea blocului. De acum ne putem cumpăra Logan dCi, mă scuzaţi, Logan dCi. Un “i” care valorează 15 CP şi 40 Nm. Poate cea mai preţioasă vocală din istoria limbii noastre.
Ce contează însă cu adevărat se ascunde sub capotă. Acelaşi propulsor diesel cu patru cilindri în linie de 1.461 cmc, dar de această dată nu cu 70, ci cu 85 CP. Propulsorul dispune de un sistem de injecţie directă Common Rail de generaţia a doua. Noua motorizare se distinge printr-o presiune de supraalimentare a turbocompresorului de 2,3 bari, cu 0,4 bari mai mult decît la versiunea de 70 CP. Supraalimentarea şi funcţionarea turbocompresorului sînt controlate electronic. Se regăsesc şi modificări interne la propulsor, pistoanele fiind schimbate. Circuitul de admisie a aerului este schimbat, iar după turbocompresor s-a optat pentru o tubulatură din inox în locul celei de plastic, pentru a se spori rezistenţa la presiunea mai mare şi la temperaturile generate. Cam acestea sînt modificările aduse propulsorului ca să dezvolte cei 85 CP. Un alt cîştig, poate cel mai important în cazul de faţă, este creşterea valorii cuplului motor. Sînt disponibili acum 200 Nm de la 1.900 rpm, 90% activînd de la 1.500 rpm. Acest lucru se traduce printr-un confort sporit la volan.
Diferenţa de preţ între motorizarea de 70 CP şi cea de 85 CP va fi de doar 450 euro, indiferent de nivelul de echipare ori de caroserie. În situaţia unui consum ceva mai mic, a unor performanţe sensibil crescute şi a unui confort în utilizare incomparabil, versiunea de 70 CP începe să devină inutilă. Pentru plusurile menţionate mai sus, cei 450 de euro merită plătiţi cu ochii închişi. În mod clar, versiunea de 85 CP o va canibaliza pe cea de bază. Cei 85 CP transformă Loganul diesel într-un produs mult mai matur şi mai tentant pe piaţă.