Iată-ne ajunşi şi la un capitol nu neapărat important pentru cei care vor un BMW X6 nou-nouţ, dar care i-ar putea face pe cei care-şi permit doar un X6 second hand să se reorienteze şi să aprecieze altfel noul BMW X4.
Eu recomand un X4 nou decât un X6 second hand
În primul rând, cel mai ieftin BMW X4 (varianta diesel xDrive20d, de 190 CP) are un preţ de pornire de 46.996 euro. Aproape dublu faţă de un X6 second hand din primii ani de fabricaţie, dar mai puţin decât precedentul X6 (facelift) cu doar 1-2 ani vechime. Evident, prin adăugarea unor opţiuni un X4 de bază va costa ceva mai mult de 50.000 de euro, dar, până la urmă, e un SUV BMW.
Varianta de top pe benzină din testul nostru, adică X4 xDrive35i, reclamă vreo 11.000 de euro mai mult, având un preţ de bază de 58.156 euro. Asta în condiţiile în care cel mai ieftin X6 (precedenta generaţie) mai poate fi cumpărat pentru preţuri începând de la 67.518 euro (X6 xDrive35i). Deci o diferenţă de aproape 10.000 de euro, de care se pot alege mai multe opţiuni pentru X4.
Nu doar mult mai ieftin decât un X6, ci şi mai agil şi mai entuziasmant la condus
Unii ar putea argumenta că, dat fiind nivelul de preţuri mari de care vorbim, un avantaj de 10.000 de euro nu e chiar considerabil pentru X4. Ok, din perspectiva cifrelor, le-aş putea da dreptate. Dar, dacă aduc în ecuaţie dinamica şi agilitatea mult mai bune ale lui X4, mezinul devine cu mult mai tentant decât fratele mai mare.
Pe lângă asta, istoria downsizingului de până acum, nu doar în cazul BMW, ne-a arătat că o diferenţă serioasă de preţ înseamnă destul chiar şi pentru cei cu mulţi bani. Şi, cum X4 nu e doar un X6 mai accesibil intrat la apă, ci şi un SUV cu un comportament dinamic remarcabil, dar şi cu un caracter practic suficient de bun, cred că merită să preia statutul de vedetă de la X6.
Atenţie, cod roşu: X4 riscă să producă pasiuni arzătoare şi obsesii fără leac!
În încheiere, mai am de făcut o remarcă: am urcat în X4 cu o idee preconcepută, că ar fi doar o altă maşinuţă de fiţe. La final, însă, am coborât dintr-o maşină de-a dreptul entuziasmantă, factorul ”fiţe” fiind în mod clar depăşit de factorul ”joy”. Să ne-nţelegem: X4 e un SUV de fiţe, fără discuţie. Dar SUV-uri de fiţe care să ofere o asemenea plăcere de a conduce, mai rar.
DATE TEHNICE BMW X4 xDrive35i
Motor: 2.979 cmc, Euro 6, şase cilindri în linie, turbo Twin-Power
Putere maximă: 306 CP/5.800-6.400 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm/1.200-5.000 rpm
Cutie viteze: automată 8 trepte
Demaraj 0-100 km/h: 5,5 secunde
Viteză maximă: 247 km/h
Consum mediu: 8,3 litri/100 km
Lungime / lăţime / înălţime: 4,67 m / 1,88 m / 1,62 m
Ampatament: 2,81 m
Masă proprie: 1.890 kg
Volum portbagaj: 500 / 1.400 litri
Preţ de bază: 58.156 euro (TVA inclus)
Fiţe serioase. E clar, epoca lui X6 cam apune, noul prinţ X4 va prelua ştafeta