Mă aşteptam ca noul X4 să mă întâmpine cu un stil foarte familiar, cum ne-a obişnuit BMW în ultima vreme: nu e uşor să-ţi dai seama în ce model eşti doar pe baza designului bordului. În cazul lui X4, evident, principala confuzie va fi ”e un X3”. Pentru că, de fapt, bordul lui X4 e al lui X3 – din moment ce X4 este versiunea coupe-cu-4-uşi a SUV-ului mai pragmatic X3…
Serios, ce ar trebui schimbat la acest bord? Dacă e bun pentru X3, e bun şi pentru X4, clar
Departajările sunt minore şi sunt realizate doar la nivelul coloritului şi al ornamentelor, în rest postul de conducere al lui X4 fiind ca în aproape orice BMW: foarte potrivit pentru orice gabarit şi uşor de configurat pentru a obţine o poziţie de condus cât mai bună.
Totuşi, nu pot să omit comparaţia cu precedentul X6, faţă de care habitaclul lui X4 e mult mai ”bogat” în plastice obişnuite. Bune şi foarte bune calitativ, dar nu cu un aspect flatant. E, practic, diferenţierea pe care o regăsim şi între luxosul X5 şi mai pragmaticul X3.
Aşa arată biroul pe care îl visează oricine, cred
Însă cel mai important detaliu pe care l-am remarcat este zgomotul la închiderea portierelor: acel ”thump” specific maşinilor de lux şi care e perfect normal la un X6 se apropie mai mult de ”zdrang” în cazul lui X4, ceea ce pur şi simplu subliniază faptul că X4 e mai accesibil decât X6, deci s-au făcut nişte concesii în favoarea preţului mai mic.
Trecând de aceste cârcoteli demne de fandosiţi, trebuie remarcat spaţiul satisfăcător pe banchetă şi din portbagaj. Deşi bancheta poate acomoda în teorie 3 persoane, tunelul central voluminos o face mult mai potrivită pentru doi pasageri. Care au suficient loc la picioare, dar trebuie să ţină seama de compromisul din zona capului, dictat de coborârea accentuată a plafonului (pentru look-ul de coupe-SUV).
Spirit practic şi spaţiu interior în spate mai bun decât mă aşteptam de la sintagma ”SUV-coupe”
Dat fiind că vorbim de o maşină mai mult de fiţe, nu văd probleme nici în privinţa portbagajului, cu doar 50 de litri mai puţin generos decât al lui X3, respectiv cu 80 de litri mai mic decât al lui X6. Capacitatea de 500 de litri poate ajunge, prin rabatarea banchetei, la 1.400 de litri, dar, din punct de vedere pragmatic, nu vă aşteptaţi la o modularitate prea bună – din nou, compromisul cauzat de look-ul de coupe-SUV poate fi blamat.
Sincer să fiu, mă aşteptam la concesii mai mari din partea lui X4 în privinţa spaţiului interior, dar adevărul este că maşina primeşte o notă chiar bună pentru caracterul practic. Adică e o maşină care chiar arată bine şi care chiar oferă suficient spaţiu.
Dar oare cum merge noul BMW X4? VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE