Pentru cei care au aşteptat acest facelift cred că
Mercedes-Benz le-a depăşit aşteptările. Maşina arată bine,
are un interior perfect pentru clasa sa iar nivelul de dotări
disponibile este mai mult decât impresionant şi satisfăcător. Aş
vrea să văd numai versiuni 350 BlueEfficiency pe stradă deoarece
asta este o ultimă strigare a motoarelor aspirate V6 din gama
Mercedes-Benz şi din segment în general. Sunetul acestui
motor va deveni istorie la fel şi felul în care împinge el urlând
la peste 6.000 rpm.
După facelift el este mai eficient şi mai puternic şi merită
toţi banii pentru un petrolhead adevărat pasionat de Daimler.
Un astfel de model costă acum 49.817 euro cu TVA, preţ de
pornire în România. Modelul care probabil se va vinde cel
mai bine – C 220 CDI costă cu peste 10.000 mai puţin – 38.409, dar
dacă începeţi să adăugaţi dotări veţi trece şi cu acesta de 50.000
de euro. Doar alegerea echipării – Avantgarde sau Elegance şi cutia
automată mai adaugă automat aproape 5.000 de euro. Şi astfel
diferenţa dintre diesel-ul plictisitor şi motorul perfect se reduce
la jumătate… Dacă nu te interesează taxele şi impozitele nu te
vor interesa nici aceşti 5.000 de euro.
Pe scurt şi la obiect, C-Klasse rămâne o maşină scumpă,
dar acum, mai mult ca niciodată, banii pe care îi cheluieşti pe ea
merită cu adevărat.
Din păcate, Clasa C a zilelor noastre nu mai poate fi
numit „Baby Benz” aşa cum fusese poreclit strămoşul 190
din 1982 – pe atunci cel mai mic model al gamei Mercedes-Benz. Spun
din păcate pentru că acum, „copii” gamei, A şi B, nu sunt deloc
atât de reuşiţi sau de succes precum continuă să fie C-Klasse.
De la lansarea primului 190 şi până astăzi,
Mercedes-Benz a vândut peste 8,5 milioane unităţi din limuzina sa
de clasă medie. Şi totuşi limuzină este prea puţin spus
pentru că odată cu primul „C” veritabil din 1993 au început să fie
comercializate şi o versiune break şi din 2001 un coupe.
Actuala generaţie a clasei C este modelul de volum mare
al mărcii şi de la lansarea din martie 2007 a reuşit să
aducă peste un milion de clienţi pentru Daimler. În 2010, cele mai
mari pieţe pentru Clasa C au fost SUA – 58.000 de unităţi, Germania
– 33.100 unităţi şi China cu 28.000 unităţi. Break-ul T-Modell s-a
vândut cel mai bine în Germania – 36.600 unităţi, Marea Britanie
4.600 unităţi şi Italia – 3.300 unităţi.
Începând din acest an – luna iunie în România, va fi
comercializat şi un nou C-Klasse Coupe, considerat a fi
adevăratul urmaş al lui CLK. Celelalte versiuni sunt deja
disponibile în România şi pot fi comandate la dealeri.
Facelift-ul a adus pentru Clasa C peste 2.000 de
componente noi, principalele modificări fiind operate la
nivel de interior, aspect exterior şi dotări de siguranţă.