Citroen C5 2.0 HDi Euro 5
manuală în şase trepte, menită probabil să mai lase ceva… sau să
aducă ceva în plus plăcerii de a conduce un Citröen care pluteşte
pe suspensia Hydractive III peste tot ce înseamnă denivelare,
gaură, crater, crevasă sau canal descoperit.
Cutia de viteze este etajată parcă special pentru a ajuta motorul
să consume puţin, în detrimentul sportivităţii. Ceea ce mi se pare
mai mult decât corect. Citröen a reuşit şi de această dată un
tandem motor – cutie de viteze care îţi vor impune propria lor
personalitate. Nu te vor lăsa să-ţi faci de cap după bunul plac, ci
te vor convinge să conduci elegant şi economic între 1.000 şi 2.000
rpm.
Dincolo de această plajă, consumul creşte uşor până la
semnificativ, chiar dacă motorul şi ai săi 340 Nm se trezesc la
viaţă în jurul a 2.000 rpm. După circa 1.500 de kilometri parcurşi
civilizat, dar nu auster, cu noul diesel de pe C5, consumul mediu
de motorină s-a stabilizat la un mai mult decât onorabil 6,7 litri
la suta de kilometri.
Şi, dacă la cele enumerate mai sus, mai adăugăm un rezervor de
combustibil de 71 de litri, putem hotărî că C5 Exclusive 2.0 HDi
163 CP cu transmisie manuală în 6 trepte şi suspensia Hydractive
III este o veritabilă doamnă de autostradă.