Special pentru cei comozi, atât Lacetti, cât şi Epica oferă opţional o cutie de viteze automată pentru acest propulsor diesel. Păcat că, în aceste codiţii, consumul mediu creşte cu un litru la sută, iar demarajului până la 100 km/h i se mai adaugă cel puţin o secundă. Dar am convenit de la început că Epica este o berlină care nu se grăbeşte, iar Lacetti o maşină care cochetează cu banalitatea, deci concesiile în direcţia confortului sunt de înţeles, Chevrolet neavând pretenţii de VIP.
Într-o oarecare măsură, Epica şi Lacetti diesel pot prelua fără menajamente rolul pe care acum 10 ani îl aveau VW Passat şi Golf TDI. Noul diesel este chiar foarte reuşit dacă ne raportăm la preţurile lui Epica şi Lacetti şi constituie o bună bază de dezvoltare pentru o familie de motorizări economice moderne. Recomandat mai ales celor care vânează un preţ bun pentru o maşină diesel şi nu au reticenţe faţă de amestecul americano-coreean din brandul Chevrolet Europe.
Până la urmă, putem afirma că acest common-rail nu se va lupta cu morile de vânt, ci va conta destul de mult pe piaţa diesel europeană.
Vârful de gamă Epica şi familia Lacetti au de acum în ofertă şi noua motorizare diesel, intrând în clubul berlinelor abordabile, propulsate de motoare cu aprindere prin compresie. Cam târziu, dar “mai bine acum decât niciodată” şi-or fi spus americanii şi coreenii de la GM DAT, conştienţi că în Europa convingi familiştii în primul rând prin costurile reduse ale maşinii. Ce caută oamenii ăştia de la poluri opuse taman în Europa? Evident, profitul, numai că, pe bătrânul continent, berlinele de volum Chevrolet aveau un mare handicap: lipsa unui diesel din ofertă.
Mici, dar cu ambiţii mari (moştenite de la Daewoo), cei de la Chevrolet Europe au aşteptat momentul potrivit, care a venit o dată cu lansarea pe piaţă a SUV-ului Captiva, propus cu o motorizare diesel complet nouă. Un pas mic pentru lumea auto, dar revoluţionar pentru Chevrolet Europe – şi asta pentru că nu au apelat la banca de organe a verilor de concern Opel sau Saab, ci au conceput singuri un propulsor nou-nouţ. De fapt, inginerii americano-coreeni nu au luat-o de la zero, ci au preluat şi dezvoltat un proiect al cunoscutului motorist italian VM Motori, care a “înzestrat” multe modele americane cu motorizări diesel, pentru europeni.
Revenind la dieselul de pe berlinele Chevrolet, oficialii au ales drept locaţie pentru lansarea acestuia pe berlinele Epica şi Lacetti calma provincie spaniolă Salamanca. Calmă, dar plină de istorie, pentru că orăşelul cu acelaşi nume se remarcă datorită celor două catedrale medievale şi prin cea mai veche universitate din Spania. Aici a studiat Cervantes, autorul celebrului Don Quijote, cel care se lupta cu morile de vânt; şi tot aici, Columb a înfruntat reticenţa consiliului de învăţaţi ai Spaniei cu privire la voiajul lui spre Indii. Am putea spune că Chevrolet a ales un loc ciudat pentru lansarea noului său diesel pe Epica şi Lacetti: oare încercarea de a cuceri piaţa diesel europeană nu va fi ca o luptă cu morile de vânt, în condiţiile unei concurenţe acerbe? Jurnaliştii prezenţi la faţa locului am avut rolul consiliului reticent…