Apropiat de un poem în mişcare – cam aşa am putea caracteriza Epica. Pentru că este un automobil majestuos, calm, cu un raport calitate/preţ surprinzător şi, nu în ultimul rând, pentru că dieselul acesta nou i se potriveşte ca o mănuşă. Per ansamblu, aspectul exterior, dar şi cel interior, se apropie de anonimitate, cu uşoare tuşe de design care au rolul de a evidenţia cât de cât maşina. Este clar uşor burgheză, pentru cei care vor multe la un preţ mic – o specialitate a mărcilor coreene. Însă termenul “multe” nu include performanţe şi dinamism, cel puţin la prima vedere.
La fel ca pe Captiva, dieselul de pe Epica dispune de turbină cu geometrie variabilă şi arbori de contraechilibrare, ceea ce, în teorie, înseamnă un cuplu foarte bun la turaţii joase şi un nivel foarte scăzut al vibraţiilor. În practică, însă, situaţia nu este chiar aşa de roză sub 2.000 rotaţii pe minut, unde lentoarea în răspuns a motorului este de-a dreptul ardelenească. În schimb, cu vibraţiile şi zgomotul chiar nu sunt probleme, antifonarea marii berline rivalizând cu nume mult mai titrate.
Nici apetitul pentru viteză nu este mic, valori de 160-170 km/h fiind pe placul lui Epica – nu şi al radarelor, evident. Suspensia era de aşteptat să fie moale, deci atacarea în forţă a virajelor iese din discuţie, mai ales că greutatea de pe puntea faţă imprimă maşinii un caracter puternic subvirator. Este privilegiat confortul la rulare, autostrăzile fiind domeniul predilect al acestui automobil. Faptul că Epica nu te împinge la excese are imediat implicaţii asupra consumului: puţin peste 6 l/100 km, atât pe hârtie, cât şi în practică. Not bad pentru o maşină de 4,8 metri – ba, ca să facem puţină politică, am putea spune chiar o maşină potrivită pentru guvernanţi: prea confortabilă şi spaţioasă faţă de cât merită aleşii şi grijulie cu bugetul statului, adică al nostru.
Un punct comun cu Salamanca îl reprezintă clasicismul lui Epica. Este clar destinată persoanelor trecute de prima tinereţe, care apreciază liniştea unui orăşel medieval, precum şi raportul pragmatic preţ/dotări. Iar noul diesel nu este doar mult mai economic decât motoarele pe benzină, ci şi mult mai prietenos şi agreabil.
Plusuri:
» motor agreabil
» insonorizare
» preţ
Minusuri:
» dinamism
» lipsă cuplu turaţii mici