Dotările
arhi-complete ale acestui model, în frunte cu tapiţeria din piele
şi sistemul de navigaţie şi entertainment preluat de la Opel ajută
un interior altfel finisat foarte slab, cu prea multe materiale
plastice cu aspect ieftin.
Sincer, nu înţeleg mulţi constructori asiatici care parcă au
impresia că dacă au îmbrăcat scaunele schimbătorul şi volanul în
piele, gata, aşa arată un interior premium. Complet greşit, iar
Cruze este un bun exemplu în acest sens.
Scaunele sunt confortabile iar spaţiul este suficient pentru toţi
ocupanţii, Tapiţeria din piele nu este standard chiar şi pentru
modelul de top, trebuie plătiţi 1.212 euro extra pentru a beneficia
de ea. Este un preţ corect deoarece odată cu tapiţeria din piele
primeşti şi scaunele faţă încălzite, o opţională de care ai nevoie
în România.
În rest, bordul şi uşile sunt pline de un material plastic tare,
ale cărui finisaje pot fi îmbunătăţite, mai ales la îmbinările
diverselor elemente ale habitaclului. Cruze arată foarte bine la
exterior şi un interior lucrat cu mai multă grijă ar creşte
valoarea acestei maşini în faţa potenţialilor clienţi.
Pentru 21.487 Euro cu TVA, maşina aceasta este scumpă, chiar dacă
performanţele motorului şi modul său de funcţionare împreună cu
transmisia automată merită fiecare cent.
Dar, cel mai cel mai important avantaj salvator pentru acest Cruze
de top este, ironic, preţul. Valoarea de 18.780 de euro (pentru un
model 2.0 diesel standard) este virtuală pentru că, datorită
discount-ului practicat acum, maşina costă 16.768 euro.
Adăugaţi şi reducerea programului Rabla şi super-Cruze costă 14.068
euro. Pentru această sumă, foarte corectă, cel mai scump Cruze
devine o ofertă demnă de luat în seamă datorită raportului
preţ/dotări/performanţe foarte bine echilibrat.
Cruze este un model interesant pentru Europa şi pentru
România în special. Chiar dacă noul Spark va deveni un bestseller,
dacă românii care circulă mai mult prin oraşe vor renunţa la ideea
de Logan, Cruze este oferta Chevrolet ideală pentru o
familie.
Versiunea testată aici este cea mai scumpă, deoarece vorbim despre
un Cruze de peste 21.000 de euro, cu motor diesel de 2.0 litri şi
echipare full-options. Mai precis, maşina aceasta costă 21.487 euro
cu TVA inclus.
Ca motorizare, vorbim despre acelaşi propulsor diesel de 150 CP
oferit şi pe Captiva sau noile Astra şi Insignia. Corect este să
poziţionezi Cruze ca pe un concurent direct pentru Fluence şi
Octavia, undeva între Astra şi Insignia ca dimensiuni.
În mod normal, pentru un Cruze cu motor pe benzină de 1.6 litri şi
echipare medie, plăteşti aproximativ 15.000 de euro, dar preţul
scade cu aproximativ 1.500 euro datorită reducerilor, iar cu
programul Rabla se duce aproape de 10.000 de euro. Valoare foarte
bună şi corectă pentru Cruze.
Sincer, a cheltui peste 20.000 de euro pe un Cruze poate să fie o
nebunie. O Astra este mai frumoasă, mai echipată şi mult mai bine
finisată la interior. Materialele sunt de asemenea de pe altă
planetă în Astra. Să nu mai vorbesc despre Golf VI, care, la 21.500
de euro, pare maşină de lux la interior pe lângă Cruze.