Ce poate să salveze deci acest Cruze de top? Este simplu.
Motorul şi cutia de viteze automată în şase trepte. Funcţionează
ireproşabil împreună, iar consumul mediu pe care poţi să îl obţii
cu această versiune poate atinge chiar şi 6,5 litri pentru 100 km
parcurşi. Este o valoare foarte bună.
Motorul este foarte plăcut în regimul de turaţie jos, până în 3.000
rpm, unde este rafinat şi silenţios. Cutia schimbă destul de rapid
şi lin deşi, la kick-down, pentru depăşiri, răspunsul său este
lent. Noroc cu cuplul generos care ajută apoi la recuperarea
timpului pierdut.
Evident, există şi un mod manual pentru schimbarea secvenţială a
treptelor, mod în care rapoartele vor fi schimbate ceva mai rapid.
Chiar şi aşa însă, este necesar un timp de acomodare cu
întârzierile în reacţie ale acceleraţiei şi cutiei.
Direcţia nu este strălucită deoarece Chevrolet a mizat pe confortul
şoferului. Este uşor să învârţi de volan prin parcări, dar la
vitezele ridicate vei dori o direcţie ceva mai tare. La fel,
demultiplicarea destul de lungă îţi va da puţin de furcă pe
virajele aflate în succesiune.
Suspensiile sunt confortabile în principiu, dar maşina
este zgomotoasă la amortizarea denivelărilor. Desigur, jantele din
aliaj uşor cu diametrul de 17 inch şi talon destul de îngust au
partea lor importantă de vină la acest capitol.
Cruze nu este cea mai plăcută maşină pentru un condus sportiv.
Imediat ce începi să rulezi cu viteze ridicate pe drumuri virajate,
ruliul începe să fie din ce în ce mai mare şi electronica va
interveni fie când maşina subirează fie când şoferul selectează o
treaptă de viteză inferioară care va creşte turaţia suficient de
mult încât roţile să rupă aderenţa serios.
Sincer, dacă vreţi o maşină din această clasă foarte dinamică,
renunţaţi la ideea unui Cruze şi cumpăraţi un Golf. Cruze este bun
pentru drumuri lungi, parcurse în regim de croazieră, fără depăşiri
la limită, acceleraţii nebune şi viraje abordate în forţă. Consumul
mic este un bonus important al acestei versiuni de top echipată cu
transmisia automată.