Cel mai aşteptat test: noul Porsche Cayenne

Publicat: 17 05. 2010, 11:32

This browser does not support the video element.

La interior, noul Cayenne este una din cele mai frumoasă
maşini lansate anul acesta
şi momentan a devenit SUV-ul cu
cel mai spectaculos interior din lume. Designul este inspirat
puternic de Panamera, iar finisarea şi materialele folosite sunt şi
ele la nivelul limuzinei Porsche.

Totul este construit în jurul şoferului, şi arată atât de modern
încât pot spune fără reţineri că X5, ML şi RRS au interioare din
epoca de piatră. Nu chiar, dar pe aproape. În standard,
toate modelele vin echipate cu tapiţerie din piele parţială pentru
scaune
, dar dacă se optează pentru echiparea completă în
piele (standard pentru versiunea Turbo), tot interiorul va fi
acoperit cu piele şi vei fi tentat la propriu să începi să numeri
bucăţile din habitaclu care NU sunt îmbrăcate în piele.

Desigur, acesta este momentul în care începi să adaugi opţionale
pentru interiorul tău fabulos de Cayenne. Tapiţeria din piele
completă, care aduce acest minunat material pe tot bordul şi chiar
şi în buzunarele uşilor laterale costă, în funcţie de felul de
piele şi de versiunea pe care o comanzi, între 3.309 şi 5.154
euro.

Pentru o ambianţă corespunzătoare mai trebuie să adaugi
pe lista ta minunată şi emblema Porsche inscripţionată pe tetierele
faţă-spate
– 418 euro şi plafonul îmbrăcat în Alcantara,
un must have dacă vrei ca maşina să arate cu adevărat premium –
2.067 euro.

Unul dintre lucrurile de care se vor bucura cel mai mult
posesorii noului Cayenne este volanul. În sfârşit Porsche a
renunţat la volanul de camion (diametru foarte mare) montat pe
vechea generaţie şi există acum o gamă de volane care pot fi
comandate, dar toate au un singur numitor comun – dimensiune mică
şi sportivitate.

Foarte important, pentru cei care vor dori să piloteze maşina nu
doar să o conducă, trebuie comandat volanul sport în trei
spiţe, cu padele din aluminiu amplasate în spatele
volanului
, care costă extra 462 euro. Atenţie, volanul în
teri spiţe, cu comenzi pe braţe, costă 541 de euro dar vine cu
butoane pentru schimbarea manuală a treptelor.

Volanul cu padele este îmbrăcat în aluminiu şi piele iar
padelele (stânga minus, dreapta plus) au o dimensiune generoasă
pentru a putea fi acţionate şi în situaţiile limită şi un feeling
foarte plăcut la atingere deoarece sunt construite din aluminiu. Şi
evident arată FANTASTIC.

Tot fantastic este şi sistemul audio de top, Burmester,
cu 16 difuzoare, 16 canale şi o putere maximă de peste 1000
watt
. Dezvoltat special pentru Cayenne, acest sistem sună
foarte aproape de cum sună un Bang and Olufsen din noul A8.
Claritatea şi calitatea redării sunetului sunt perfecte şi nu
există nici un fel de vibraţie în interior chiar şi atunci când
volumul sistemului este impresionant de ridicat.

Totul vine cu un preţ însă. Sistemul Burmester costă 3.653 euro
pentru un Turbo şi 4.909 euro pentru orice altă echipare. Mai
există o variantă de sistem audio premium care poate fi comandată,
Bose, cu 14 difuzoare, pe nouă canale, cu putere maximă de 200
waţi, cu un preţ de 1.396 euro. În standard este oferit un sistem
audio cu 10 difuzoare, de 100 watt putere maximă. Sistemul Bose
este standard pentru versiunea Turbo.

Poziţia de conducere este în continuare sportivă, adică
joasă şi cât se poate de corectă ergonomic vorbind
. Acesta
era un atu şi al fostei generaţii şi lucrurile au rămas
neschimbate. Practic, doar RRS a rămas acum în liga celor mari cu o
poziţie de conducere înaltă şi lipsită de confort.

Spaţiul interior pentru locurile din faţă este identic cu cel al
generaţiei precedente dar a fost crescut pentru pasagerii care vor
călători în spate. Acest lucru a fost posibil datorită măririi
ampatamentului cu patru centimetri, plus unei noi îmbunătăţiri
aduse banchetei din spate care acum poate culisa
longitudinal pe o distanţă de 16 centimetri
, mărind
spaţiul destinat genunchilor.