Cel mai aşteptat test: noul Porsche Cayenne

Autor: Tudor Bratu 17 mai 2010 Test in premiera

Noul Porsche Cayenne S a fost îmbunătăţit
semnificativ. Este mai plăcut de condus
, atât încet şi
confortabil, cât şi sportiv. Interiorul este fantastic şi merită
toţi banii. Rafinamentul comportamentului maşinii a crescut şi
merită nota zece.

Noul Porsche Cayenne, in versiune S, costa de la 77.000 euro si isi face toti banii

Cutia cu opt trepte automată este standard pentru această
versiune şi scade semnificativ consumul maşinii indiferent de locul
sau modul în care o conduci. Dar Cayenne S nu este perfect pentru
că această cutie răpeşte din plăcerea pilotajului cu întârzierile
sale şi momentele de gândire lungi. Aş putea spune că fosta cutie
era mai potrivită motorului V8 aspirat, dar să fim serioşi, preferi
ca maşina asta să fie mai rapidă şi mai ales să consume mai
puţin.

Mare atenţie la buget, pentru ca un Cayenne S să arate
impecabil terbuie cheltuit serios pe opţionale
. Un Porsche
nu este un Porsche dacă în acei bani mulţi pe care îi cheltuieşti
nu există şi noţiunea de lux.

Versiune: Cayenne S
Motor:
  • V8, Euro 5, 4.806 cmc
  • 400 CP/ 6.500 rpm
  • 500 Nm/ 3.500 – 5.300 rpm
Performanţe:
  • 0-100 km/h – 5,9 sec.
  • viteza maximă 258 km/h
  • 0 – 160 km/h 13,9 secunde
  • 1 km cu start de pe loc 25,5 secunde
Consum:
  • urban 14,5 l/100 km
  • extraurban: 8,2 l/100 km
  • mediu 10,5 l/100 km
  • consum mediu în test: 12,8 l/100 km
  • emisii CO2 – 245 g/km
Preţ bază: 77.742 euro cu TVA

Să fim serioşi. Cui nu-i place o maşină frumoasă? Şi să mai fim
serioşi o dată. Cui nu-i place ca maşina asta frumoasă să aibă şi
câteva sute de cai sub capota? Şi dacă se poate să stea pe drum la
fel ca o maşină de Formula 1. Şi să facă două secunde până la
100.

Dar, dacă vei găsi această maşină perfectă, sigur se vor găsi
unii care să comenteze ceva de design. Asta se va întâmpla în anii
ce vor urma cu acest nou Porsche Cayenne,
care, cred eu, va fi supus criticilor de design chiar şi peste
cinci generaţii.

Noul Porsche Cayenne, testat in premiera de Promotor in Grecia

270.000 de clienţi au trecut peste „complexul Porsche” care
spune că un Porsche trebuie să fie un 911 şi au cumpărat fosta
generaţie de Cayenne, înainte şi după facelift. Oficialii Porsche
sunt mulţumiţi de acest rezultat dar nu trebuie să uitaţi ca primul
Cayenne a însemnat mai mult decât cifre bune.

Datorită lui, Porsche a putut să îşi deschidă reprezentanţe în
locaţii unde vânzările modelelor clasice ale mărcii erau pe linie
moartă. Şi mă gândesc în special la Orientul Mijlociu, Rusia şi
China. Şi astfel, datorită lui Cayenne au început să se vândă şi
celelalte modele ale mărcii deci importanţa acestui SUV
extravagant este mult mai mare pentru Porsche decât puteţi
crede
.

Designul noului Porsche Cayenne este mai Porsche ca niciodata

Extravagant sau nu, noul Cayenne este speranţa lui
Porsche în aceste vremuri de criză
. Practic, cinci
motorizări sunt disponibile încă de la start, incluzând aici
diesel-ul şi versiunea hibridă. Oficialii mărcii speră astfel ca
volumul de vânzări reuşit de fostul model, 35.000 unităţi pe an, să
fie atins şi de noul model. În România volumul anual de vânzări
Porsche înseamnă sub 100 de unităţi, dar din acestea, în 2010, este
de aşteptat ca mai mult de jumătate să fie asigurat de vânzările
lui Cayenne.

Revenind la acesta, noua generaţie este mai Porsche ca
niciodată.
Aripile bombate sunt mai sexy ca niciodată,
faţa „fără grilă” a primit prize de aer care par capabile să aspire
şi Casa Poporului şi toate versiunile au primit evacuări generoase
capabile să scuipe bucăţi importante din Casa Poporului. Maşina a
crescut în lungime pentru că a fost nevoie să se mărească
ampatamentul pentru a putea fi oferit mai mult spaţiu în interior,
în special pentru pasagerii din spate.

Singura critica pentru Porsche Cayenne: forma stopurilor

Pentru că tot vorbim despre „spate”, el este cel care va
primi cele mai multe critici
. Asta desigur, datorită
stopurilor cu o formă destul de coreană, ce-i drept. Într-adevăr,
stopurile nu arată la fel de spectaculos ca faţa maşinii, dar acest
lucru se schimbă atunci când stopurile sunt aprinse. Iluminarea cu
led-uri este spectaculoasă pentru stopuri şi îţi fură atenţia de la
forma ciudată a blocurilor optice.

Oricum, Cayenne nu a fost niciodată SUV-ul cu design perfect şi
am descoperit că este chiar mai spectaculos ca maşina asta
să aibă şi ceva urât sau de criticat în designul său
.
Pentru că aşa îi stă bine unei bestii. Să deranjeze cu ceva.
Ghrrrr! Ya.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide