BMW X1 – test in premiera
Ţinuta de drum oferă un raport foarte bun între confort şi dinamică. Se simt modificările imediat ce conduci maşina pe denivelări sau în offroad uşor, deoarece pe şosea poţi să juri că te afli la volanul unui Seria 3. Ruliul este mic pe viraje, iar xDrive funcţionează atunci când ai nevoie de tracţiune.
Am apreciat foarte pozitiv setarea DSC-ului, care intervine foarte lin când exagerezi cu viteza. Demultiplicarea direcţiei asistate hidraulic era cam mare, dar se pare că nu sunt gata setările finale pentru aceasta. Sistemul de frânare a fost preluat tot de la Seria 3 şi e suficient, pentru că maşina nu este deloc foarte grea.
Pe viraje se dovedeşte agilă şi ascultă comenzile şoferului exact cum o face şi un Seria3 xDrive. Şi astfel am ajuns la concluzia că aceasta este maşina de care avea nevoie Seria X de la BMW. Este compactă, manevrabilă şi mai confortabilă ca un X3 sau chiar ca un GLK. Nu se simte ca un Golf supraînălţat, Tiguan adică, şi este suficient de performantă în offroad pentru a satisface nevoile unui posesor român de SUV.
Febra acestui tip de caroserie ne-a năucit pe toţi, aşa că în urmă cu câţiva ani ne doream SUV-uri cât mai mari. S-a ajuns astfel la Q7, care acum, din cauza crizei, se pare că nu va mai avea o a doua generaţie după faceliftul recent. Încet-încet, politica de downsizing nu face decât să ne confirme ceea ce ştiam de fapt. Că nu avem nevoie de atât de mult. X1 va fi primul şi pentru o perioadă singurul SUV subcompact, cu dimensiuni la limita superioară a acestui segment, dar exact SUV-ul ideal vremurilor noastre.