BMW Seria1

Autor: Daradics Csaba 05 iun. 2007 Test in premiera

Cu acest facelift şi prin programul Efficient Dynamics, mezinul familiei purtătoare de siglă alb-albastră încearcă să împace capra cu varza, adică să fie la fel de dinamic, dar şi mai ecologic. În ceea ce priveşte designul, schimbările sînt, puţin spus, modeste.

Cei care nu cădeau pe spate la vederea Seriei 1 n-o vor face nici de acum înainte. La prima abordare, modificările par să nu fi avut loc. Nici la o doua privire nu este foarte clar că farurile au fost uşor retuşate (dintr-un unghi de 45 de grade ele semănînd leit cu cele de pe Seria 7) sau că linia spoilerelor faţă-spate este un pic diferită. De asemenea, se pare că “rinichii” de pe botul maşinii sînt un pic mai mari, iar la interior sînt disponibile capitonaje în culori noi şi plastice mai de calitate.

Nu mă încîntă culorile sumbre ale multor maşini de test, dar lui 120d negrul nu-i stă rău chiar deloc, mai ales că reflectă foarte bine verdele ambiental de pe aleile pe care am făcut pozele şi-i conferă o eleganţă discretă, accentuată de cele cîteva elemente cromate ce se găsesc pe caroserie.

La interior ambianţa este cam sumbră, culoarea neagră domină “ostilităţile”, iar în ceea ce priveşte saltul calitativ, n-am fost în stare să confirm sau să infirm cele declarate de kit-ul de presă. Oricum, în general, nu există probleme, dar am văzut totuşI interioare mai bine finisate. Surprinde plăcut poziţia joasă a scaunelor, consola centrală orientată către şofer – spre deliciul fanilor nostalgici –, dar spaţiul interior nu stabileşte noi recorduri în clasă. Din contră, Seria 1 este o maşină de-a dreptul înghesuită, iar asta rezultă şi din faptul că tăietura uşii spate este foarte mică, accesul pe bancheta din spate fiind foarte greoaie. Dar atunci are alte avantaje, nu?

Ei bine, vă spuneam de programul Efficient Dynamics. Acesta aduce o serie de schimbări de natură tehnică, menite să reducă consumul mediu al tuturor versiunilor (împreună cu emisiile de noxe), în timp ce toate propulsoarele sînt de acum mai puternice. Nou este sistemul de frînare, botezat iGR, care utilizează energia deplasării pentru a reîncărca bateria, ceea ce aduce un cîştig de cîţiva cai-putere şi reduce consumul mediu.

Acelaşi scop este servit şi de direcţia asistată electric, respectiv de un sistem Stop&Go, cu care pot fi dotate toate motoarele cu patru cilindri. Per total, consumul întregii game 1 a fost redus cu 20%, iar emsiile de noxe cu 21%. Modelul testat era dotat cu cel mai puternic diesel, de 2 litri, care dezvoltă 177 CP (+14 CP) şi 350 Nm (+10 Nm), în timp ce abia consumă, în regim combinat, 4,9 litri la 100 km (valoare oficială). Aici ajută şI sistemul Stop&Go, care, odată activat, “simte” cînd transmisia nu este cuplată şI opreşte motorul, repornindu-l la apăsarea ambreiajului. E lăudabil că sesizează cînd funcţionează aerul condiţionat şi are grijă să păstreze şi ambientul plăcut în habitaclu, nu te lasă să te prăjeşti uşurel la Soare în numele ecologiei. Momentul maxim este obţinut la doar 2.000 rpm, astfel că acceleraţiile şi reprizele sînt viguroase.

Concesiile făcute în detrimentul confortului se văd la mers, unde 120d se prezintă drept o compactă foarte bine echilibrată din punct de vedere dinamic, tracţiunea spate fiind cireaşa de pe tort. Foarte plăcută este şi direcţia, care n-a pierdut mai nimic din precizia specifică produselor bavareze, atît că rotirea volanului se face mai uşor la viteze mici, ceea ce cu siguranţă va fi un lucru aclamat de doamne şi domnişoare. Imaginea favorabilă este completată de cutia de viteze bine etajată şi de frînele hotărîte. Asta înseamnă că tot şoferii dinamici vor reprezenta clientela de bază a Seriei 1, care este de acum mai puternică, mai economică şi mai rafinată, dar la fel de scumpă.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide