BMW Active Hybrid7

Publicat: 09 02. 2010, 10:00

Până
la lansarea lui X6 ActiveHybrid, însă, românii îşi vor putea
comanda, din primăvara anului viitor, Active Hybrid 7, răspunsul
lui BMW pentru modelele eco din clasa de lux. Active Hybrid 7 este
construit pe baza unui 750i, dar puntea-spate cu diferenţialul au
fost preluate de la 760i, datorită cuplului motor uriaş dezvoltat
de ansamblul hibrid.

Cutia de viteze este automată şi s-a optat pentru versiunea cu opt
rapoarte, modificată, din motive lesne de înţeles – cuplu foarte
mare, economie de combustibil şi emisii cât mai reduse de CO2.
Sistemul de frânare a fost şi el modificat, fiind montat pe maşină
un compresor de aer condiţionat electric pentru o funcţie foarte
importantă, despre care vom vorbi în cele ce urmează.

BMW a ales motorizarea pe benzină V8 supra-alimentată cu două
turbine, deoarece aceasta este cea mai „populară” motorizare a
noului BMW Seria 7, la nivel mondial. Hibrid-ul este destinat în
ordine pieţelor din SUA, Germania, China, Rusia, Japonia, Canada,
Italia. Restul ţărilor au fost trecute de BMW la categoria „The
Others”.


Printre „The Others” se află şi România şi chiar sunt curios câţi
clienţi români ai clasei de lux vor face acest pas important către
un model atât de interesant şi „la modă” în următorii ani.
Special şi exclusiv pentru Active Hybrid 7 (şi pentru X6
ActiveHybrid), va fi oferită culoarea de caroserie Bluewater
Metallic, un albastru deschis, metalizat, o nuanţă foarte
spectaculoasă în lumină naturală.

Altfel, doar inscripţiile de pe portbagaj, praguri şi montanţii
spate plus jantele vor anunţa faptul că maşina este un Hybrid.
Jantele au diametrul de 19 inch şi un design special, unicat,
studiat aerodinamic şi sunt încălţate standard cu anvelope cu
rezistenţă redusă la înaintare.

A fost ales diametrul de 19 inci, deoarece acesta a fost ales de
cei mai mulţi dintre clienţii Seriei 7. Tot aceştia au declarat,
întrebaţi oficial de BMW într-un sondaj, că şi-ar dori să se
mândrească cu maşina lor dacă şi-ar cumpăra un hibrid şi iată de ce
BMW a ales să pună inscripţia Active Hybrid 7 pe montanţii spate şi
pe pragurile interioare. Dacă pe praguri, înţeleg, cea de pe
montanţi arată a invenţie de tuning românească. Sincer, se putea
trăi şi fără ea.


Diferit faţă de Mercedes-Benz, care are bateria montată la baza
parbrizului, BMW a montat bateria sistemului electric în portbagaj.
Această soluţie a fost aleasă în principal pentru a echilibra
greutăţile pe punţi, dar şi pentru că BMW consideră că aici este
mai „sigur”.

Chiar dacă, la cel mai mic semn de accident, sistemul electric este
decuplat instantaneu, studiile lui BMW arată că, dacă o maşină
întră în portbagajul lui Seria 7, are şanse minme să ajungă până la
baterie. În plus, bateria este montată într-un compartiment special
răcit cu ajutorul compresorului de aer condiţionat electric, despre
care vă spuneam ceva mai devreme.

Acesta este alimentat de baterie, chiar şi când maşina stă pe loc
şi motorul nu este pornit şi, pe lângă faptul că menţine atmosfera
din habitaclu, păstrează o temperatură constantă de 23 grade în
jurul bateriilor, pentru funcţionarea optimă a acestora şi pentru a
se obţine astfel o durată de viaţă cât mai mare. Apropo de aceasta,
oficialii BMW declară că viaţa bateriilor este similară cu cea a
întregii maşini…