BMW 650i Coupe xDrive – condus în România
Da, să nu vă fie mare mirarea, acest coupe chiar cântăreşte la gol aproape două tone. 1.920 kg este masa sa proprie, iar din această valoare 100 kg se datorează în special sistemului de tracţiune integrală xDrive, lansat în premieră pentru coupe-ul Seriei 6, odată cu această generaţie. Cine avea nevoie de tracţiune integrală pe un BMW de super-lux cu 407 CP? Eh, mai multă lume decât ne închipuim noi. Datorită preţului şi noii poziţionări în piaţă, maşina asta se va vinde ca pâinea caldă în China, Rusia şi Orientul Mijlociu, adică acolo unde oamenii chiar îşi doresc patru roţi motrice din cauza climei, fie din cauza frustrărilor accumulate în timpul liniuţelor pierdute la semafor din cauza pierderilor de aderenţă.
650i Coupe xDrive corectează acest lucru şi dacă un 650i se va chinui să reuşească 0-100 km/h în 4.9 secunde, un xDrive va reuşi de fiecare dată să atingă 100 km/h cu start de pe loc în doar 4.8 secunde. Nu sună bine, nu? Şi eu am fost tentat să spun asta, gândindu-mă la cifrele lui Aston sau ale lui SL 63 AMG. Însă, să nu uităm că acesta este doar un V8 vârf de gamă, fără implicare din partea diviziei M. Practic avem un coupe cât un Seria 7, greu de două tone, cu 407 CP şi 600 Nm care este mai lent până la 100 km/h cu 0,2 secunde decât un 63 AMG. Acum închideţi ochii şi imaginaţi-vă ce cifre vor fi communicate când viitorul M6 va vedea lumina reflectoarelor.
Diferenţa dintre un 650i şi aceeaşi versiune dar cu xDrive este de aproximativ 3.000 de euro dar cei care vor cheltui aceşti bani în plus nu vor mai avea de-a face cu capriciile propulsiei, fie că vorbim despre plecările în forţă de pe loc fie că vorbim de ieşirile în depăşire la peste 100 km/h când nu este foarte plăcut să simţi un pic de pierdere de aderenţă şi să vezi becul DSC-ului clipind în bord. Manevrabilitatea este exemplară pentru un uriaş de două tone. Inerţia se simte imediat însă şi o uşoară tendinţă de subvirare va trebui corectată de sistemele de asistenţă electronică sau de şofer la abordarea în forţă a virajelor strânse. La ieşirea din acestea însă, 650i cu xDrive va fi mai eficient, deci mai rapid. Deci mai distractiv.
Motorul V8 bi-turbo este o armă de distrugere în masă. Este foarte rapid, zgomotos, superb de zgomotos şi poate consuma în jur de 13 litri de combustibil pentru 100 km parcurşi în regim BMW. Adică un consum mai mult decât acceptabil la valorile date de cilindree, greutate, putere şi dimensiuni. Adaptive Drive şi Integral Active Steering nu trebuie să lipsească de pe o maşină configurată, deoarece ele reprezintă punctele cheie ale unei ţinute de drum impresionante. Special pentru Seria 6 Coupe, Adaptive Drive vine cu două moduri confort pentru suspensie. Comfort şi Comfort Plus – adică un mod special pentru transmisie şi amortizoare, setare ce face din Coupe-ul 6 o maşină mai confortabilă chiar şi decât un Seria 7.
Din seria de dotări ce nu trebuie să lipsească de pe maşină trebuie să amintesc şi farurile adaptive cu LED. Dacă optaţi pentru acestea, designul interior al farurilor precum şi forma şi culoarea angel-eyes-urilor se schimbă spectaculos şi transformă radical aspectul frontal al maşinii. Distracţia costă 2.292 euro cu TVA dar din patru unităţi far cu LED cu grosimea a două degete izvorăşte o lumină impresionantă. Şi evident consumul de electricitate este mai mic.