Coupe-ul 650i xDrive este o maşină impresionantă. Este mare la interior pentru un coupe, portbagajul generos îl transformă într-o maşină practică, iar confortul şi luxul sunt la cele mai înalte nivele. Designul interior este superb la fel şi motorul combinat perfect cu transmisia în opt trepte şi xDrive. Puterea motorului anulează greutatea foarte mare şi chiar dacă toată lumea construieşte maşini din ce în ce mai uşoare şi mai rapide, BMW demonstrează că a fi rapid nu necesită automat a fi suplu.
Trebuie doar să ştii ce să faci cu transmisia şi tracţiunea. Iar clientul trebuie să ştie cum să configureze maşina. Toată magia BMW are un preţ pe măsură. Exemplarul aici de faţă are un preţ prohibitiv de 133.000 de euro cu TVA în condiţiile în care preţul de pornire pentru acest model este de 98.720 euro cu TVA. La valorile unde fosta Serie 6 se oprea echipată full, noul 6 abia porneşte spre opţionale. Aceasta este una din urmările revoluţionării acestui model, deci trebuie acceptată ca atare.
Pentru noua Serie 6 BMW a ales să lanseze întâi cabrioletul şi abia acum, după aproape un an distanţă de la eveniment, aruncă pe piaţă coupe-ul. La fel ca şi cabrioletul, acest Seria 6 Coupe nu mai are nimic de-a face cu fosta generaţie. Cu filozofia acesteia, cu arhitectura, spaţiul interior, confortul, puterea, manevrabilitatea sau preţul său. Noul Coupe de super-lux al lui BMW joacă acum într-o nouă ligă, Liga Coupe-urilor Excepţionale. Aici, noul Coupe 6 are de înfruntat modele de la Mercedes-Benz, Aston Martin, Jaguar şi chiar Bentley.
Cu un design aproape identic cu cel al cabrioletului, noul Coupe este impresionant – la fel precum geamănul său decapotabil, din perspectiva dimensiunilor. Cred că designul plafonului cabrioletului şi al părţii din spate cu luneta retractabilă electric arată mult mai bine decât aceleaşi părţi componente ale coupe-ului dar aceasta este o afirmaţie pur subiectivă. Niciodată un coupe al lui BMW nu a arătat atât de bine precum acest Seria 6. Proporţiile foarte generoase şi după cum am mai spus, impresionante, fac totul pentru acest coupe revoluţionat de BMW pentru a deveni mai exclusivist, deci mai scump şi mai performant.
Dimensiunile mari ale exteriorului înseamnă un spaţiu interior adevărat pentru pasagerii din spate. Nu vă gândiţi că vă puteţi întinde în voie pe bancheta din spate, imaginaţi-vă însă că acum puteţi călători nişte sute de kilometri în spate în 6 Coupe fără a fi nevoie să sunaţi la urgenţă după ce vă daţi jos din maşină. Diferenţa de spaţiu interior pe bancheta din spate, între fosta generaţie şi acest nou model este foarte mare.
Spaţiul la cap, dar mai ales la umeri şi la picioare este simţitor mai mare iar bancheta este mult mai confortabilă. Atenţie, bancheta este divizată în două locuri deci 6 Coupe este un 2+2 veritabil, cu mult spaţiu în spate, nicidecum un 2+3. A crescut şi volumul portbagajului care acum nu mai poate transporta doar două seturi de golf, ci mai degrabă bagaje pentru patru persoane adulte care pleacă în concediu. 460 de litri sunt disponibili acum în portbagaj.
Cu o piatră mare legată de spaţiul interior pentru pasagerii din spate, luată acum de pe inimă ne putem îndrepta atenţia către şofer. El se va bucura de un interior identic cu cel al modelului decapotabil dar acesta este cel mai bun lucru care i se putea întâmpla. Rămân la părerea că acesta este cel mai bun interior desenat vreodată de BMW, cel mai luxos, cel mai bine finisat şi de departe cel mai spectaculos. Cuvântul spectaculos poate fi crescut în intensitate dacă viitorul posesor de Seria 6 Coupe va avea inspiraţia să cheltuiască 5.158 de euro pentru sistemul audio super-hi-fi de la Bang&Olufsen. Niciodată muzica nu a sunat atât de bine într-un Seria 6 Coupe. Şi doar în Audi A8 echipat cu un sistem semnat tot de producătorul danez am mai avut aceleaşi furnicături pe şira spinării la o banală melodie de pe radio…
Strict din punctul de vedere al şoferului, poziţia de conducere este perfectă iar scaunele sunt foarte confortabile. Vizibilitatea este bună în toate unghiurile inclusiv în partea din spate unde acest lucru se datorează lunetei de mari dimensiuni. Oricum, uitaţi ce tocmai am spus. În 650i nu e nevoie să te uiţi în spate şi nici nu ar trebui să ai voie să faci asta. Pentru că acest coupe de aproape două tone accelerează de parcă şoferul ar conduce mereu pentru a-şi salva viaţa din faţa unei nenorociri…