Aşadar, la început de vară am testat în premieră pentru voi noul Audi A5 Cabrio, unul dintre cele mai aşteptate cabriolete premium ale acestui an. Am avut la dispoziţie o versiune de top: Audi A5 Cabrio 3.0 TDI quattro.
Faţă de coupe-ul Audi A5, diferenţele stilistice (exceptând plafonul) nu există: aceeaşi "figură" impunătoare şi sportivă, o linie laterală sobră şi dinamică şi un spate inedit, cu stopuri ascuţite şi o capotă destul de mare a portbagajului. Faptul că Audi A5 Cabrio păstrează soluţia unui softtop contribuie la obţinerea unei linii în spate nedenaturată de muchia portbagajului – care, în cazul coupe-cabrioletelor, "muşcă" din aripa spate.
Astfel, mai ales atunci când softtopul este coborât în portbagaj, avem de a face cu unul dintre cele mai elegante cabriolete cu patru locuri ale momentului. Dacă nu chiar cel mai elegant. Totuşi, este indicată o caroserie într-o culoare mai deschisă şi mai vie, negrul fiind prea sobru pentru o astfel de maşină.
Interiorul, din nou, nu aduce surprize faţă de modelul coupe: acelaşi tunel central înţesat de butoanele pentru centrala MMI, aceleaşi ceasuri de bord foarte elegante şi acelaşi display de mari dimensiuni de pe consola centrală. Scaunele sport erau îmbrăcate, la modelul de test, în tapiţerie din piele, culoarea bordo fiind foarte plăcută, iar combinaţia cu negrul caroseriei suficient de reuşită. Nu mai trebuie să amintesc de inserţiile din aluminiu sau de plasticele de foarte bună calitate, ambianţa generală fiind de lux şi bun gust.
Ce înseamnă să mergi cu un Audi A5 Cabrio? La nivel dinamic, este acelaşi lucru cu Audi A5 coupe, având aceeaşi motorizare, aceeaşi cutie de viteze S-tronic cu 7 trepte şi acelaşi sistem de tracţiune integrală quattro. Cei 240 CP se dezlănţuie aproape instantaneu, iar cuplul impresionant, de 500 Nm, este prezent la orice regim de turaţie.
Dacă nu ar exista sistemul quattro, puntea faţă ar fi efectiv torturată de resursele dieselului – un diesel foarte agreabil, sistemul common-rail dând impresia că ai de a face cu un motor pe benzină, la nivel auditiv. Să nu uităm de sistemul Audi Drive Select, care oferă trei moduri de configurare a direcţiei şi suspensiei: Confort, Automatic, Dynamic. Ceea ce se traduce într-un caracter sportiv foarte bun pentru cât de mare e maşina.
Dar… nu se poate să lăsăm deoparte tocmai cireaşa de pe tortul denumit Audi A5 Cabrio: condusul maşinii decapotate. Coborârea plafonului textil se realizează foarte repede, în numai 15 secunde, operaţiune care poate fi realizată, normal, şi în mers, la viteze mici – cu un efect imediat asupra partenerilor de trafic sau al pietonilor.
Singurul inconvenient este faptul că butonul pentru capotare/decapotare trebuie ţinut apăsat pe tot parcursul operaţiunii şi nici nu eşti anunţat printr-un sunet când s-a terminat procesul. O dată decapotat, vei remarca, atunci când vei atinge viteze mari, că zgomotul la vânt este mai scăzut decât al altor cabriolete, iar turbulenţele la un nivel acceptabil, până în jurul vitezei de 130-140 km/h.
Deşi am remarcat mai devreme că propulsorul 3.0 TDI este foarte potent, parcă Audi A5 Cabrio nu te îndeamnă să scoţi fumul din cauciucuri, preferând mai mult o rulare liniştită decât un tempo de curse. Interesant, rigiditatea maşinii nu pare afectată de denivelările româneşti, nefâcându-se remarcate sunete suspecte, datorate torsionării caroseriei.
Dacă te-ai săturat de razele soarelui sau de privirile celorlalţi, poţi capota maşina în 17 secunde, iar habitaclul va deveni aproape la fel de ermetic precum cel al versiunii coupe – doar la nivel auditiv, bineînţeles, va permite accesul mai pregnant al sunetelor din afară (dar şi al celor dinăuntru spre afară, mai ales dacă optezi pentru sistemul Bang & Olufsen).
În postura "maşină închisă", Audi A5 Cabrio demonstrează un aspect foarte reuşit, fără a pierde nimic din eleganţă şi atractivitate – la această impresie contribuie şi rama din aluminiu polişat a parbrizului, în timp ce designul special al jantelor subliniază, dacă mai era cazul, caracterul rasat al acestui cabriolet, realizat după o reţetă clasică.
Exclusivismul maşinii nu este deloc ieftin: preţul de bază al acestei versiuni de top este de 55.000 euro cu TVA, iar maşina de test beneficia de o sumedenie de dotări de lux de pe lunga listă de opţionale, aşa încât putem spune că am stat la volanul unui cabriolet de aproape 70.000 euro, o sumă care deja trece de bariera gândirii pragmatice.
Dar senzaţiile pe care ţi le conferă un "genuine convertible", cum este Audi A5 Cabrio, nu necesită neapărat sute de cai putere – cel mai ieftin Audi A5 Cabrio 2.0 TFSI (cu un motor pe benzină turbo, de 174 CP) începe de la 39.372 euro cu TVA.
În concluzie, noul Audi A5 Cabrio este o propunere excelentă pentru cei care apreciază un stil mai clasic şi un nivel de exclusivitate ridicat. Fiind o maşină în primul rând elegantă, A5 Cabrio este una dintre propunerile de luat în seamă în segmentul cabrioletelor premium, refuzând să se lase "ademenit" de moda coupe-cabrio.
Cu alte cuvinte, un clasic-modern, cu un statut bine definit şi o imagine excelentă pentru această vară.
VEZI TESTUL INTERACTIV CU NOUL AUDI A5 CABRIO!
Citeşte testul promotor.ro pe pagina următoare!