Audi A4 Avant – Test în RO
Totul a început cu Audi A5, care a pus bazele evoluţiei Audi, după care a urmat Audi A4, un model pe care nu îl creditam cu şanse de a moşteni atât de multe de la versiunea coupe. De fapt, evoluţia pare atât de evidentă încăt poţi să spui despre sedan că este versiunea mai altruistă a coupe-ului şi nu doar un simplu model cu patru uşi. Dezvoltarea speciei este desăvârşită însă prin apariţia Avantului, model ce se află în vârful piramidei maturităţii gamei, o maturitate însă în genul lui George Clooney, pentru a fi pe deplin corecţi şi a nu submina factorul appeal, de care modelul dă dovadă din plin.
Comparativ cu predecesorul său, actualul model a crescut cu 12 cm în lungime şi 6 în lăţime, o evoluţie substanţială între două generaţii succesive am putea spune. De asemenea consolele sunt mai scurte, iar ampatamentul este mai lung, deci un plus de spaţiu, dar şi un plus în dreptul comportamentului rutier am putea spune. Noua caroserie foloseşte şi foarte mult oţel, reducînd masa cu 9% şi implicit şi consumul cu 10%.
Portbagajul are o capacitate de 490 de litri şi poate adăposti o a geantă de golf pusă longitudinal. Pentru nevoia de şi mai mult spaţiu, prin rabatarea banchetei se obţin nu mai puţin de 1430 de litri. Zona cargo este bine compartimentată existând numeroase ancore şi compartimente pentru a ţine bagajele într-o poziţie staţionară. De asemenea încărcarea se face facil, datorită capacului portbagajului care are o deschidere destul de mare, o persoană de 1,86 metri fiind capabilă să stea în picioare sub el atunci când este deschis. Remarcabil este că unghiul de deschidere poate fi programabil, astfel încât şi persoanele cu o talie mai mică să evite salturile în încercarea de a-l închide.