Audi A4
Dacă pe displayul central al sistemului de navigaţie este prezentat itinerariul “în mare”, ecranul computerului de bord afişează şi cea mai apropiată intersecţie unde trebuie schimbată direcţia de mers, plus distanţa pînă la aceasta. Fapt foarte util atunci cînd se urmează un traseu presabilit.
Într-o oarecare măsură, noul A4 a preluat o serie de elemente specifice de la A8, nava-amiral a constructorului din Ingolstadt, dar asemănarea cu A6 rămîne ridicată. Spre exemplu, graţie repoziţionării displayului MMI în partea superioară a consolei centrale (la generaţia precedentă, era situat în centrul consolei, unde acum se află instalaţia audio), în timp ce funcţiile MMI-ului se regăsesc pe consola dintre scaune. Poziţionarea lor este ergonomică, şoferul avînd acces relativ uşor la comenzi, însă acţionarea acestora nu este recomandată, deoarece distrage atenţia de la drum.
Ca să fie mai aproape de conceptul de limuzină, noul A4 le oferă ocupanţilor mai mult loc pentru picioare şi guri de ventilaţie individuale, în scopul unui mai bun confort termic. Tot la confortul pasagerilor din spate contribuie şi cotiera centrală de dimensiuni generoase, care “ascunde” atît un spaţiu de depozitare, care, “ochiometric”, ar putea fi evaluat la 2-3 litri, cît şi două suporturi pentru sticle PET de 0,5 litri & pahare.
Poziţia la volan poate fi asemănată cu succes celei dintr-un coupe sportiv, dar nu trebuie neglijat nici aspectul reglajelor multiple ale scaunelor, care se pot adapta (aproape) tuturor preferinţelor.
Comparativ cu alte modele de clasă medie, calitatea materialelor s-a păstrat în ton cu segmentul premium din care face parte maşina, mai ales în cazul în care se optează pentru inserţii de aluminiu la nivelul planşei de bord. Indiferent de ce parte a interiorului este vorba, materialele şi finisajele nu fac notă discordantă cu tradiţia mărcii. Ele nu dezamăgesc nici prin rabatul la calitate tipic deja celebrei tendinţe de a reduce costurile (“virus” care a infectat pînă şi mărci cu tradiţie), nici prin scăderea greutăţii per ansamblu a automobilului sau prin îmbinări “low cost”.
Vîrful de gamă al noului A4 este versiunea echipată cu motorul V6 de 3,2 litri, care dezvoltă nu mai puţin de 265 CP la 6.500 de rotaţii pe minut. Aceasta a fost şi subiectul testului nostru. În versiunea de bază, motorizarea este cuplată la o cutie de viteze manuală cu şase trepte, în timp ce opţional e disponibilă cutia tiptronic, cu acelaşi număr de viteze. Avînd în vedere puterea motorului, greutatea caroseriei de aproape 1,7 tone şi cuplul motor maxim de 330 Nm, disponibil pe o plajă de turaţii cuprinsă între 3.000 şi 5.000 rpm, cea mai bună soluţie rămîne cutia de viteze tiptronic.