Dorinţa de a obţine un consum de combustibil cît mai redus nu a ocolit nici măcar vîrful de gamă, aşa că, dacă se optează pentru tiptronic şi se rulează în modul normal, performanţele dinamice nu sînt excepţionale; în schimb, în modul sport, A4 se transformă într-un bolid devorator de kilometri. Şi nu contează dacă sînt kilometri de autostradă made in Germany sau de serpentine din Turcia, Spania ori Sardinia. Probabil că dotarea cea mai “must have” este sistemul de clapete pentru schimbarea treptelor de viteză, amplasat pe volan.
Dacă în modul normal, la 50 km/h, cutia de viteze consideră că este oportun ca treapta de viteze să fie a şasea la un nivel de 1.500 rpm, pe modul manual ea nu comentează atunci cînd şoferul schimbă treptele aproape de zona roşie a turometrului (aproximativ 6.000 rpm).
În mediu urban, consumul indicat de computerul de bord nu a depăşit 14 litri/100 km în modul automat (şi economic) şi 15,3 litri/100 km atunci cînd treptele se schimbau cu ajutorul paletelor de la volan (la turaţii de aproximativ 3.500 rpm). În extraurban, pe drumurile virajate din Sardinia, consumul a coborît la 8 litri/100 km, în condiţiile în care s-a abortat un stil de condus ceva mai sportiv, iar schimbarea treptelor se realiza manual, prin intermediul celor două palete.
Aşa cum ne-a obişnuit Audi în ultimii ani, atît V6-le pe benzină, cît şi dieselul de 3,0 litri vin echipate cu quattro, sistemul de tracţiune integrală al constructorului german. Din păcate, traseul pe care a fost efectuat drive-testul dispunea doar de asfalt uscat, amestecat pe porţiuni foarte scurte de macadam. Aşadar, nu se poate spune exact cît de mult contează tracţiunea integrală. Putem însă afirma că, la un “test al elanului” efectuat la 80 km/h, maşina nu a făcut nici un gest de deplasare de la traiectoria impusă de volan.
În aşteptarea viitoarei generaţii a lui S4 şi RS4, versiunea cu motor V6 de 3,2 litri poate fi considerată fără reţineri o adevărată navă-amiral a gamei A4.
Cu un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de 6,2 secunde, modelul se poate lua la întrecere cu sportive “entry level” gen Porsche Cayman (care reuşeşte să atingă 100 km/h în 6,1 secunde).
Iar pentru a fi încadrat cu succes în segmentul sportivelor, Audi A4 poate fi echipat inclusiv cu cheie “inteligentă”, care permite animarea celor şase cilindri prin simpla apăsare a unui buton amplasat pe consola dintre scaune. Ideea butonului poate fi pe placul celor ce doresc să fie în pas cu moda, însă mult timp de acum încolo întoarcerea cheii va rămîne preferata majorităţii, feelingul unui buton nefiind nici măcar apropiat celui oferit de cheia de contact.
Ca la orice schimbare de generaţie, un accent foarte important s-a pus pe lansarea de noi sisteme care să asiste şoferul în situaţii de urgenţă. Chiar dacă sînt considerate în plus de către specialiştii volanului, acestea se pot dovedi foarte utile tocmai cînd te aştepţi cel mai puţin.