Am testat primul SEAT Leon cu 3 uşi din istoria mărcii!

Autor: Andrei Nan 29 apr. 2013 Test in premiera

Pe autostradă dar şi pe drumurile virajate din împrejurimile Barcelonei am avut prilejul de a testa atât motorizarea pe benzină de 1.8 litri şi 180 CP, cât şi faimosul diesel de 2.0 TDI şi 150 CP.

Aşadar, să începem cu propulsorul pe benzină 1.8 TSI care dezvoltă 180 CP/5.100-6.200 rpm şi are un cuplu motor maxim de 250 Nm, valabil pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1.250 şi 5.000 rpm. Cuplat la o cutie automată DSG cu 7 viteze, motorul se descurcă onorabil.

Albastru sau roşu?

Ce mai putem spune este că propulsorul pe benzină este silenţios, iar la turaţii mari zgomotul produs de acesta este chiar plăcut. În ce priveşte consumul, acesta s-a situat undeva la 7 litri/100 km. Ceea ce este o valoare destul de bună, ţinând cont de stilul de condus mai agresiv în timp rulării pe drumurile sinuoase din împrejurimile Barcelonei.

În schimb, motorul diesel 2.0 TDI de 150 CP/3.500-4.000 rpm are un cuplu maxim de 320 Nm, valabil între 1.750 – 3.000 rpm, şi vine cuplat la o cutie automată DSG cu 6 trepte. N-am putea spune că sunt diferenţe majore in privinţa performanţelor intre cele două motorizări. Aici, vorbim de un cuplu mai mare, livrat de la turaţii joase, care compensează cei 30 CP în minus ai diselului. Iar dacă ne referim la timpii necesari pentru a atjnge viteza de 100 km/h, modelul pe motorină este cu doar 0,9 secunde mai lent decât cel pe benzină. Valoarea oficială a sprint-ului  de la 0 la 100 km/h pentru versiunea diesel este de 8,4 secunde.

Partea frontală este profilată mai sportiv la FR.

Funcţia „Seat Drive Profile”, care este oferită standard pe versiunea FR, îţi permite să schimbi comportamentul maşinii prin următoarele patru moduri: ECO, Normal, Sport şi Individual. Cel din urmă îţi dă voie să setezi funcţiile maşinii, prin faptul că poţi ajusta singur răspunsul direcţiei şi al acceleraţiei, sau chiar schimba culoarea luminii ambientale de pe uşi.

Din spate s-ar putea să-l confundaţi cu un Audi

Platforma MQB, împrumutată de la Golf VII, îşi spune încă o dată cuvântul şi pe noul Seat Leon SC. Aşadar, vorbim de o suspensie excelent setată oferind un compromis just între ţinuta de drum şi confortul pasagerilor. Aceasta nu este zgomotoasă la trecerea peste denivelări iar pe şosea îi conferă noului model spaniol o agilitate foarte bună.

Dar şi din faţă...

Atenţie, suspensia pe spate poate fi diferită, în funcţie de nivelul de echipare. Dacă vorbim de un motor entry-level, atunci Leon SC va avea punte semi-rigidă, în timp ce pe o versiune mai bogată, găsim suspensii independente.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide