Am testat noul Opel Astra sedan! Primele impresii!

Autor: Adrian Mihălţianu 31 aug. 2012 Test in premiera

Modelul din test, disponibil cu motorul pe benzină turbo de 1.4 litri, care dezvoltă 140 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 200 Nm, valabil pe o plajă cuprinsă între 1.850 şi 4.900 rpm, s-a descurcat onorabil pe şoselele de lângă Frankfurt. Motorul trage de la turaţii joase, puterea este livrată liniar, iar forţa de care dă dovadă este prezentă în orice treaptă. Ca şi performanţe, Astra Sedan nu excelează în zona sportivă – de altfel nici nu-şi propune, însă pentru un model din clasa compactă, cifrele sunt decente: un demaraj de la 0 la 100 km/h în 10,6 secunde şi o viteză maximă de 207 km/h.

Din momentul în care bagi cheia, propulsorul turbo se trezeşte la viaţă şi cu un zgomot destul de pregnant. Acest lucru este valabil şi la turaţii ridicate, însă tonalitatea acestuia pare totuşi mai plăcută, aici contribuind şi sistemul turbo.

Propulsorul poate fi asociat cu o cutie manuală cu 6 trepte, care oferă o timonerie plăcută în utilizare şi cu reprize lungi ce pun accent pe consumul de combustibil. Astfel, din datele oficiale rezultă o valoare medie de 5.9 litri/100 km.

Direcţia este precisă, iar suspensia „înghite” denivelările din asfalt, fără să deranjeze auditiv. În funcţie de cele trei moduri selectate ale sistemului FlexRide (Normal, Comfort şi Sport), Opel Astra sedan îţi poate asigura o ţinută de drum confortabilă sau mai mult control pe viraje. Modul Sport întăreşte suspensia şi direcţia iar comportamentul maşinii devine ceva mai agresiv. Nu sportiv însă, OK?

Gama de motorizări cuprinde patru unităţi pe benzină (cu cilindree de 1.4 şi 1.6 litri şi puteri de la 100 CP până la 140 CP), dintre care trei pot fi combinate şi cu o transmisie automată cu 6 trepte de viteză şi trei motoare diesel (cu cilindree de 1.3 – 1.7 litri şi puteri de la 95 CP până la 130 CP).

În concluzie, noul Opel Astra Sedan vine cu un interior adus la zi şi modern, e o evoluţie clară în bine, care păstrează avantajele motorizărilor economice din noua gamă Opel. Iar portbagajul de 460 de litri va fi cu siguranţă un element-cheie în alegerea acestei maşini în segmentul său.

Clienţii din România vor putea comanda noul Astra sedan începând de luni, 3 septembrie. Preţul de bază şi alte detalii privind noul model le puteţi afla aici.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide