Familia de motoare 4N1 este prima generaţie de motoare
diesel 100% Mitsubishi create special pentru modelele cele
mai vândute ale mărcii. Ele sunt o creaţie 100% in-house, rod al
colaborării dintre Mitsubishi Motors Company şi Mitsubishi Heavy
Industries şi vor fi folosite pentru toate pieţele cu modificări
foarte mici. Noile motoare sunt o parte foarte importantă a
noii strategii Mitsubishi de reducere a costurilor, a
emisiilor poluante şi de eficientizare a producţiei şi
costurilor.
Propulsoarele 4N1 sunt revoluţionare deoarece sunt
primele motoare diesel din lume care folosesc un sistem de
distribuţie variabilă a supapelor, o
caracteristică definitorie a motoarelor pe benzină
Mitsubishi.
Blocul motor este construit din aluminiu şi astfel se economisesc
10 kg pentru greutatea motorului, iar capacul de plastic al
motorului este şi el cu 50% mai uşor decât unul convenţional.
Sistemul de injecţie common-rail funcţionează la presiunea de 2
bari pentru ambele versiuni dar 4N13 cu cilindreea de 1.8 litri
foloseşte injectoare solenoid pe când 4N14 pentru Outlander, cu
cilindreea de 2.2 litri foloseşte injectoare piezo. O altă
caracteristică foarte importantă a celor două motoare este raportul
de compresie, cel mai mic din lume 14:9.1. Un raport de compresie
cât mai mic înseamnă rafinament cât mai mare pentru motor – zgomot
foarte mic şi vibraţii minime.
Turbina noilor motoare este şi ea construită in-house, fiind
produsă tot de Mitsubishi Heavy Industries. Ea a fost botezată
TF035 şi are distribuţie variabilă pentru ambele versiuni ale
motorului.
Catalizatorul noilor motoare este şi el complet
nou, „Made in Mitsubishi” şi conform datelor oficiale face
din modelele mărcii echipate cu aceste noi propulsoare unele dintre
cele mai ecologice maşini din clasă.
De exemplu, un Lancer Di-D are emisii poluate de Co2 de 139 g/km
faţă de 163 g/km scoase de vechiul TDI al lui VW împrumutat de
Mitsubishi.