În America am avut ocazia să conduc doar versiunea 20d. Au fost
disponibile şi modele cu propulsorul TwinTurbo 35i, dar a trebuit
să le cedăm celor care nu ştiau să conducă o cutie manuală –
o gaşcă de jurnalişti de
prin Africa de Sud şi America. Aşadar cu 184 CP pe tărâm
american. Modelul avut la test era echipat şi cu
Dynamic Drive Control, o premieră pentru
versiunile xDrive de la BMW, sistem ce permite selectare a trei
moduri de rulare: Normal, Sport şi Sport+. Un
sistem care include Dynamic Dumper Control –
contro electronic al tăriei amortizoarelor, poate varia acest lucru
în funcţie de starea suprafeţei de rulare şi stilul de condus.
Din punct de vedere a
ţinutei de drum X3 este un BMW veritabil. Despre comportamentul la
limită nu pot vorbi pentru că mai tot timpul am rulat cu 45 mile pe
oră, iar pe viraje americanii au limită de viteză de 25 mile pe
oră. Şi nu am dorit să provocăm autorităţile, cea mai mică
amendă pentru depăşirea vitezei fiind de 100 USD. Apropo, pentru
aruncat gunoi pe geam se scrie o chitanţă de 1.000 de USD.
Aşa mi-am explicat curăţenia din America. Am avut ocazia să
descopăr puţin mai mult din atitudinea noului X3 pe circuitul
offroad unde nu au mai existat limitări, doar o recomandare de a nu
depăşi 15 mile pe oră, recomandare a rămas.
Am descoperit un şasiu
care comunică,
livrează feedback, X3 pune accent mai
mult pe sportivitate. Nu am fost impresionat de direcţia asistată
electric, o altă premieră pentru gama xDrive. Precisă, dar cu un
grad de asistare prea ridicat şi lipsită de feedback. Cutia manuală
cu şase rapoarte precisă şi cu o timonerie plăcută. Fiind în
America am avut ocazia să testez şi noua funcţie de frânare
a sistemului Cruise Control. În mod obişnuit în cazul în
care se frânează la rularea cu sistemul Cruise Control activat,
acesta se dezactivează şi maşina continuă decelerarea chiar dacă nu
se mai frănează.
La X3 prin frânare se reduce viteza, dar nu se
decuplează sistemul, în momentul ridicării picioarului de pe pedala
de frână maşina va continua rulare cu viteza rezultată în urma
frânarii în modul Cruise. În cazul rulării cu o viteză
prestabilită, în treapta optimă pentru un consum redus pe Cruise
Control…dacă se ajunge pe un sector de drum în rampă, pentru a
menţine viteza stabilită propulsorul poate oferi o putere crescută
pentru a nu implica o retrogradare.
Din punct de vedere al
performanţelor offroad, noul X3 se laudă cu o gardă la sol
de 212 mm, posibilitatea de a traversa vaduri de 500 mm, unghi de
atac de 25,7 grade, unghi de rampă de 19,4 grade şi unghi de
degajare de 22,6 grade. Spre deosebire de sistemul
xDrive de la X6, cel care echipează X3 este o versiune
simplificată, acesta nu mai poate varia puterea transmisă la roţile
aceleaiaşi punţi. Propulsorul diesel este agreabil, este în
spiritul propulsoarelor BMW, livrează putere de la turaţii joase şi
acum nu se mai plafonează timpuriu la 3.500 rpm, continuă să
livreze putere şi sus.
Consumul mediu în test,
în condiţiile în care am rulat urban, autostradă şi offroad a fost
la finalul testului de 7,2 litri.
O
a doua generaţie X3 care nu se îndepărtează de mesajul primei
generaţii, dar care rafinează mult mai mult experienţa la
volan.