Ceea ce vedeţi aici este un CLS diesel, iar asta nu este o mare
noutate deoarece şi prima generaţie a primit după facelift acelaşi
motor. Diferenţele sunt mari însă pentru că noul 350 CDI
BlueEFFICIENCY a fost modificat intens, la fel şi cutia de
viteze cu şapte trepte rebotezată acum 7G-TRONIC
PLUS.
Puterea maximă este acum de 265 CP, iar cuplul
maxim are o valoare record pentru CDI-urile V6 ale lui Daimler –
620 Nm. Astfel diesel-ul de top al lui CLS este
capabil să accelereze maşina de la 0 la 100 km/h în doar
6,2 secunde. Cutia cu şapte trepte a lui Mercedes-Benz a
fost demult depăşită de cutiile în opt trepte la performanţe de
consum dar constructorul din Stuttgart spune că versiunea PLUS a
fost îmbunătăţită serios. Acest lucru este adevărat doar dacă
privim consumul foarte mic al celui mai puternic diesel
montat vreodată pe CLS. La 130 km/h, pe tempomat, maşina
afişează un consum mediu de 5,2 litri pentru 100 km
parcurşi. Iar asta este remarcabil. Puteţi reuşi o medie
de consum cuprinsă între 10 şi 12 litri pentru 100 km parcurşi, în
funcţie de orele în care circulaţi prin aglomeraţie.
Dinamic vorbind, în modul Sport sau Manual, transmisia nu este
suficient de rapidă în schimbări iar la kick-down cutia ezită şi
este prea lentă în răspuns. Altfel, cuplul uriaş face
minuni mai ales pe reprize şi în depăşiri după ce ţi-ai ales cu
grijă treapta. Motorul împinge fantastic şi cuplul pare să
arunce asfalt smuls din drum atunci când pleci de pe loc. Cred că
este prima maşină sport pe care o conduc după 635d care m-a făcut
să zâmbesc atât de mult după o repriză de condus sportiv.
CLS are cea mai bună direcţie montată vreodată pe o
limuzină Mercedes-Benz, exceptând modelele AMG.
Reacţionează rapid, este foarte directă şi transmite un feedback
foarte corect. Ţinuta de drum este foarte confortabilă
datorită suspensiei pneumatice chiar şi dacă maşina este
echipată cu jantele de 19 inch. 2.108 euro costă
AIRMATIC care vine şi cu butonu Confort/ Sport de pe
consolă. Acesta poate transforma felul în care se comportă CLS
dintr-un stil gen SL într-unul tipic pentru un S-Klasse.