Am testat în premieră noul Peugeot 308. În tendinţe

Autor: Dan Vache 29 nov. 2013 Test in premiera

Noul Peugeot 308 este disponibi în România cu 5 motorizări: 1.2 VTi 82 CP, 1.6 THP 125 CP, 1.6 THP 155 CP, 1.6 HDI 92 CP şi 1.6 e-HDI 115 CP. Dintre acestea, modelul testat era dotat cu motorul 1.6 e-HDI care dezvoltă 115 CP la 3.600 rpm şi are un cuplu maxim de 270 Nm, prezent de la 1.750 rpm.

La răsucirea cheii în contact, observi că motorul diesel este silenţios, iar la viteze mari, acesta nu deranjează fonic în interior – fapt ce arată o antifonare foarte bună a maşinii. Pe şosea, dă dovadă de vivacitate şi se comportă excelent în traficul urban, cuplul mare simţit de la turaţii joase fiind aici un avantaj. Cutia manuală cu 6 viteze are o timonerie precisă şi nu mai are acel joc întâlnit pe vechea geenraţie.

Din păcate, cei 115 CP nu sunt de ajuns atunci când vrei să conduci mai sportiv. În depăşiri scurte la viteze ce depăşesc 3 cifre, eşti nevoit să retrogradezi una sau chiar două trepte pentru a beneficia de demarajul necesar. Suspensia este setată mai mult pe confort, absorbind cu brio denivelările din asfalt. 

Direcţia este precisă şi oferă o manevrabilitate exemplară în oraş. Însă, la un regim de condus mai dinamic, feedback-ul se arată uşor depăşit de situaţie.

Atunci când vine vorba de consum, noul Peugeot 308 1.6 e-HDI se clasează printre cele mai economice modele din segment.

Constructorul francez anunţă un consum mediu oficial de numai 3,8 litri/100 km în regim mixt. Aşadar, după un test-drive desfăşurat pe un traseu lung de peste 300 kilometri, cu treceri prin localităţi, pe autostradă şi drumuri naţionale, maşina din test a consumat 5 litri/100 km. Un rezultat mai mult decât satisfăcător, dacă precizăm faptul că s-a condus într-un stil care nu a privilegiat deloc consumul.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide