Sincer, ştiam la ce să mă aştept de la interiorul noului CLA încă dinainte de a vedea maşina pe viu, deoarece, nu-i aşa, mai întâi au fost imaginile apărute pe internet… Totuşi, făcând abstracţie de acestea, idealistul amator de frumos din mine voia să fie întâmpinat de un habitaclu la fel de plin de linii curbe şi frumos închegate ca în cazul designului exterior.
CLA-ul, însă, e mai pragmatic – fiind bazat tehnic pe compacta Mercedes-Benz A-Class, e cumva la mintea cocoşului că nu avea sens să se cheltuie bani degeaba pe modificarea substanţială a interiorului. Aşa încât senzaţia de deja-vu este normală (mai ales că nu cu mult timp în urmă avusesem pe mână A-Class-ul în cinci uşi), fără, însă, a afecta în mod negativ impresia păcută lăsată de interiorul lui CLA.
Şi asta deoarece, în ciuda faptului că vorbim de aceleaşi ceasuri de bord, aceeaşi consolă centrală şi aceeaşi amenajare a butoanelor şi comenzilor, CLA-ul se diferenţiază de compacta A-Class prin modalitatea de personalizare, datorită unor noi combinaţii de tapiţerii, ornamente şi culori.
Maşinile avute la dispoziţie în testul de presă de la St. Tropez erau toate garnisite cu diverse pachete flatante, cu tapiţerie din piele pe bord, cusătură vizibilă pentru volan şi scaune, diverse detalii metalice foarte plăcute la atingere sau configuraţie aproape racing pentru scaune, care aveau tetierele integrate.
Rămâne, totuşi, un mic regret referitor la ergonomia perfectibilă a butoanelor de pe consola centrală (stilul clasic arată bine, dar lizibilitatea inscripţiilor de pe butoane nu e tocmai bună), dar şi de pe volan. La care aş mai putea adăuga diferenţa cam mare calitativă între materialele flatante din partea superioară a bordului şi plasticele din partea inferioară.
Spaţiul în spate poate fi considerat cam restrâns din punctul de vedere al celor care consideră CLA-ul sedan (”care coupe, are patru uşi şi caroserie în trei volume, e sedan!”). Însă din punctul de vedere al unui coupe cu 4 uşi, adică o maşină life-style care în mod clar nu pune accentul pe caracterul practic, CLA-ul e mai mult decât o maşină cu 2+2 locuri.
Spaţiul pentru capetele celor din spate este, evident, restrictiv din cauza profilării abrupte a plafonului, fiind un compromis pe care oricine îl va accepta. În altă ordine de idei, locul pentru genunchi este rezonabil, în media clasei compacte, fiind de criticat doar lipsa unei cotiere centrale în spate (totuşi, e o maşină life-style, nu o compactă de buget…).
În schimb, portbagajul depăşeşte aşteptările, deoarece afişează o capacitate de 470 de litri – cam cu vreo 100 de litri mai mult decât estimasem înainte de a deschide capacul… În plus, bancheta are spătarul rabatabil fracţionat, deci uite cum CLA-ul e un coupe cu patru uşi suficient de practic pentru nevoile a patru pasageri!
Per ansamblu, cred că habitaclul lui CLA putea fi mai particularizat ca design general, mai în ton cu imaginea exterioară ravisantă, însă la capitolul practic chiar nu cred că mai e nevoie de un upgrade, maşina fiind mai generoasă decât mă aşteptam.
Un lucru e sigur: făcând abstracţie de unele ”derapaje” în materie de plastice, interiorul lui CLA reuşeşte să degaje o puternică impresie de lux sportiv şi te cam obligă să fii în ton cu ultimele tendinţe în materie de modă…
Dar să vedem şi cum merge noul Mercedes-Benz CLA – PE URMĂTOAREA PAGINĂ