Am testat în premieră noul Infiniti G37X
Infiniti. Marca premium inventată de japonezii de la
Nissan pentru a cuceri America după modelul Lexus-Toyota.
După ce a reuşit peste ocean, Infiniti a venit să se impună şi în
Europa. Şi, încet-încet, a reuşit să îşi clădească o imagine de
marcă favorabilă mizând pe serviciile exemplare de showroom şi
after-sale. Până de curând, Infiniti miza doar pe motoare pe
benzină mari, Infiniti a introdus de curând şi o motorizare diesel.
Pentru că în Europa dacă nu oferi diesel mai ales pentru SUV-urile
din gamă esti mâncat. Subaru şi Porsche au trăit acest lucru şi au
trebuit să îşi calce pe filosofia mărcii şi să introducă şi motoare
ce beau motorină în ofertă. Infiniti oferă motorizare diesel pe
SUV-urile FX şi EX şi pe berlina mare M. Berlina medie G, despre
care vorbim astăzi, rămâne doar cu motorul pe benzină V6 de 3,7
litri ce dezvoltă 320 CP. A trecut însă printr-o serie de
modificări estetice pentru a face faţă încă o vreme.
Modificările se observă cel mai bine în partea frontală
unde blocurile optice sunt modificate pentru a se asemăna cu cele
ale modelelor G Coupe şi G Cabrio. De asemenea grila
radiatorului este acum mai profilată. Interiorul a primit şi el
câteva mici îmbunătăţiri, o lumină mov la butoane pe timp de noapte
şi ceva mai mult rafinament european împrumutat de la modelul
EX.
Finisările la interior sunt exemplare iar Infiniti mizează pe
clasicism. Ceas analog, indicatoare simple şi un detaliu care mi-a
plăcut mult. Când reglăm volanul, acesta se mişcă în acelaşi timp
cu indicatoarele de bord. Deci este imposibil să îţi găseşti
poziţia perfectă la volan dar să nu vezi jumătate din indicatoare
cum se poate întâmpla la alte maşini.