Am testat în premieră noul Infiniti G37X

Autor: Baltateanu Dragos 21 sept. 2010 Test in premiera

Primul meu contact cu un Infiniti din seria G a fost cu
versiunea coupe. M-a impresionat uşurinţa cu care poate fi condus
şi rezervele de putere ale motorului de 3,7 litri. Dovadă că
cilindreea mare are şi câteva avantaje.

Modelul nostru de test a fost un G37X în echiparea
GT.
Litera X desemnează tracţiunea integrală. Infiniti
este o marcă cu spirit sportiv şi a mizat mereu pe propulsie.
Pentru berlina G propune însă şi o variantă cu tracţiune integrală
pentru cei ce îşi doresc ceva mai multă siguranţă în condiţii
dificile de drum. Şi cum în ţara noastră avem ierni destul de
grele, poate nu este o alegere rea.

Am simţit pe propria piele ce înseamnă tracţiunea integrală la o
pornire mai sportivă pe asflatul proaspăt udat aşa cum se practică
în frumoasa noastră capitală. Roţile din spate au patinat puţin,
sistemul a detectat lipsa de aderenţă şi transferat puterea către
roţile din faţă. Rezultatul o plecare de pe loc fără cusur. Dacă aş
fi fost într-o maşină cu tracţiune spate, m-aş fi ales cu un spate
„vesel” şi un demaraj mai dificil.

Dar plăcerea unui Infiniti nu stă în modul cum transmite
puterea, ci în incredibilele rezerve pe care le are.
În
sunetul de V8, când sub capotă este un V6. Transmisia poate fi
manuală sau automată cu şapte trepte ca în cazul maşinii noastre.
Păcat că Infiniti nu a înţeles că plusul trebuie să fie în jos
atunci când vrem să urcăm o treaptă în mod manual cu levierul
cutiei de viteze. Avem însă clapete din aluminiu de dimensuni mai
mult decât generoase amplasate în spatele volanului dacă insistăm
să schimbăm manual treptele. Dar cutia automată îşi face excelent
treaba în modul automat. Există şi un mod sport în stilul BMW,
trebuie doar să tragi levierul în poarta manuală.

Bun şi sistemul ICC (Inteligent Cruise Control). Acesta
foloseşte un laser pentru a măsura distanţa faţă de maşina din faţă
şi frânează automat maşina când distanţa devine prea mică. Un plus
şi pentru sistemul multimedia. Deşi are similitudini cu cele
folosite pe modelele Renault sau Nissan de top, este în altă ligă.
Display-ul color este generos, navigaţia merge impecabil şi avem
mufă USB.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...
Tags:



Comentarii
Inchide