Noua Hyundai Elantra este oferită pe piaţa noastră în
două versini de echipare: cea de bază, cu un preţ de
14.450 euro (cu TVA), respectiv Highway, care costă 15.690 euro (cu
TVA). Singura opţiune disponibilă este vopseaua metalizată, care
costă 235 euro – aşa încât modelul de test avea un preţ final de
15.925 euro.
Ce oferă versiunea de top Hyundai Elantra pentru aproape
16.000 euro? Ei bine, un echipament foarte bogat:
Eventual aş putea reclama atenţia prea mare acordată aspectului
elevat în detrimentul pragmatismului: maşina are pedalier
cromat, însă nu beneficiază de pilot automat sau senzori de
parcare (de preferat, fiind vorba de un sedan).
Versiunea de echipare inferioară nu dezamăgeşte, renunţând la
climatizarea automată pentru un sistem de aer condiţionat manual,
la jantele din aliaj şi la geamurile electrice în spate. Astfel se
obţine o sumă ceva mai mică de 15.000 euro, în condiţiile
unui nivel de dotare mai mult decât satisfăcător pentru utilizarea
cotidiană.
Dacă mai pun în balanţă designul foarte reuşit al maşinii,
interiorul frumos conceput şi, mai ales, spaţios şi pragmatic,
consider că preţul reclamat de Hyundai Elantra este
deosebit de competitiv, mai ales pe o piaţă ca a noastră,
unde sedanurile suscită un interes foarte ridicat.
Singura umbră vine din direcţia motorizării, care nu e aşa de
performantă cum anunţă teoria, în timp ce comportamentul general al
maşinii reclamă un stil de condus moderat, nu agresiv. Prin urmare,
consumul mediu de 6,4 litri/100 km devine utopic, o valoare
mai apropiată de realitate fiind în jurul a 7,5 litri/100
km, ba chiar 8 litri/100 km dacă ţii neapărat să utilizezi
cei 132 CP la capacitate aproape de maximum.
CONCLUZIE
Noul Hyundai Elantra se dovedeşte, în privinţa
majorităţii aspectelor, o reuşită. Este un sedan compact
foarte arătos, cu un interior bine conceput, dar şi foarte spaţios,
cu un nivel de echipare bogat şi un comportament în general
confortabil. Consumul nu este chiar aşa de mic în realitate, iar
comportamentul rutier este mai potrivit celor calmi.
Per total, noul Elantra e un pariu reuşit, o evoluţie foarte
mare faţă de ce ştiam până acum despre Hyundai în România. Practic,
inginerii coreeni forţează puţin limitele în clasa compactă,
demonstrând că paşii mari se pot face mai repede decât
ne-au obişnuit ceilalţi constructori generalişti.
Aşa încât, dacă Hyundai Elantra ar trebui să dea BAC-ul,
ar obţine fără probleme nota 10 la aproape toate
„materiile”, doar în domeniul consumului şi sportivităţii
fiind ceva mai puţin pregătită, cam de nota 8. Cam greu de găsit o
ofertă la fel de competitivă în zona celor 15.000 euro