Noul Focus Ecoboost 125 CP are un preţ de pornire de 17.600 de euro cu TVA inclus, preţ valabil pentru versiunile Trend şi Sport. În cazul versiunii de bază, noul Ecoboost este cu 800 de euro mai scump decât motorul aspirat pe benzină de 1,6 litri şi 105 CP (care dispune însă şi de o cutie cu cinci trepte) şi cu 1.300 de euro mai scump decât cel de 1,6 litri şi 85 CP. Pe de altă parte, noul propulsor se doreşte a fi şi o alternativă la motoarele diesel – faţă de un 1,6 TDCi de 95 CP noul motor este cu 700 de euro mai ieftin.
Alături de consumul redus principalul avantaj al noului Focus îl reprezintă costurile reduse cu taxarea – impozitul anual este de 40 de lei faţă de 63 de lei în cazul motorului de 1,6 litri, în timp ce taxa de poluare este de 45 de euro faţă de 240 de euro în cazul celui de 1,6 litri. Astfel, luând în calcul taxa de poluare achitată la prima înmatriculare diferenţa faţă de motorul de 1,6 litri se reduce la 600 de euro.
Motorul Ecoboost de 1,0 litri atât în variantă de 125 CP cât şi în cea de 100 CP este produs în prezent la Koln, în Germania, iar de luna viitoare va intra în producţie şi la Craiova. Lansat iniţial pe Focus, noul propulsor va echipa şi modelele B-Max, C-Max, şi nu este exclus să ajungă chiar pe Mondeo într-o variantă şi mai puternică.