Din punct de vedere al designului, Alltrack este printre cele mai frumoase Passaturi. Avem un nou spoiler frontal care îl face mai agresiv şi bandouri laterale discrete care doar amintesc de posibilitatea ieşirii pe offroad.
La interior schimbările sunt minime. Avem „emblema” Alltrack întipărită pe aluminiu, avem un nou buton de off-road lângă schimbătorul de viteze. Passat este astfel primul autoturism non-SUV care primeşte acest program, care include şi sistem de asistenţă la coborârea pantelor. Ca şi la un Passat break „obişnuit” nu ai ce să-i reproşezi din punct de vedere al spaţiului interior. Este mare, este confortabil, indiferent de locul ales.
Dintre motorizările puse la dispoziţie la test, am ales versiunea care ne aşteptăm să se şi vândă cel mai bine – 2,0 TDI 170 CP cuplat la cutia DSG cu şase trepte. Care erau alternativele? 1,8 TSI 160 CP 2,0 TSI 210 CP, 2,0 TDI 140 CP. Dintre acestea, 1,8 TSI şi 2,0 TDI 140 CP sunt disponibile şi numai în versiune cu tracţiune faţă, în acest caz avantajul fiind numai garda la sol mărită.