Motorul 2.0 CDTI de 165 CP este singura opţiune diesel, pentru moment, dar din 2012 i se vor alătura două unităţi de 1,7 litri, de 110 CP, respectiv 130 CP. Aşadar, varianta de motorizare testată este cea mai puternică pe care o vor putea cumpăra fanii motorinei. Motorul furnizează un cuplu maxim de 350 Nm, accesibil pe o plajă de turaţii relativ îngustă, adică între 1.750 şi 2.200 rpm.
Mai mult, cu ajutorul funcţiei de Overboost, valoarea cuplului poate urca la 380 Nm. Răspunsul acceleraţiei este foarte prompt, iar cuplul este livrat fără întârziere. Cutia de viteze manuală cu şase rapoarte este etajată scurt, ceea ce încurajează o exploatare alertă a resurselor propulsorului. Spre deosebire de versiunea pe benzină, dezavantajul dat de accesul greoi în treapta a treia lipseşte.
Ţinuta de drum a maşinii este rezultatul adoptării suspensiei HiPerStrut de pe Insignia OPC. Pe serpentinele înguste dintre Déia şi Palma, am putut simţi pe propria piele avantajul dat de scurtarea cu 46% a distanţei dintre centrul roţii şi axa de rotire a acesteia, care s-ar traduce în realitate printr-o diminuare semnificativă a efectului de „torque steer”.
Virajele dificile pot fi abordate cu piciorul proptit în acceleraţie, fără ca roţile să rupă aderenţa, ]n mare parte datorit[ interven’iei prompte a electronicii, dar, din punctul de vedere al stabilităţii, limitele nu sunt extrem de permisive, din cauza suspensiei spate, cu braţ Watts, ce este orientată mai mult către confort.
Acest lucru este ameliorat oarecum de trecerea în modul Sport, care întăreşte suspensiile şi oferă un răspuns mai prompt al direcţiei. Dar GTC Astra ştie să fie şi băiat de casă. Versiunea echipată cu motorul 2.0 CDTI vine dotată cu sistemul Start/Stop dezvoltat de Opel, care contribuie semnificativ la obţinerea unui consum mediu de doar 4,8 l/100 km.
Iar dacă tot am ajuns la latura practică a maşinii, merită menţionaţi şi cei 380 litri oferiţi de portbagaj. Aşadar, putem considera noul Opel GTC Astra o maşină sportivă, cu un design irezistibil şi valenţe practice, dar nu neapărat un coupé incisiv. Pentru asta, vom avea la dispoziţie OPC-ul, ce promite de pe acum 280 CP, dar care se mai lasă aşteptat.